Heti foglalkozások 59.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv és irodalom

június 13.

3-4. foglalkozás

1. csoport: 14-15 óra

2. csoport: 15-16 óra

Anyag: Számítógéptől való függőség, biztonsági beállítások

Célok és feladatok:

  • A virtuális világ veszélyei: Hogyan szűnik meg a világ körülöttünk?
  • A korlátlan számítógépezés egészségügyi veszélyei; biztonsági beállítások

Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Az internetes adatkeresés, szöveghálók
  • A különböző forrásokból származó adatok megbízhatóságának és használhatóságának kérdése
  • Fogalmak

Konklúzió:

Ezt a témát már érintettük a korábbi-nyomtatott, elektronikus sajtó- foglalkozás kapcsán. Mivel a kommunikáció és az ismeretszerzés ma már nem megkerülhető színtere az internet, nagyon fontos, hogy ismerjék és használják a biztonsági szabályokat, lépéseket.

Sok mindenről szó került, de új információk birtokába is jutottak. Megbeszéltük a lehetséges, felmerülő veszélyeket és a segítségkérés lehetőségeit.

Abban mindannyian egyetértettünk, hogy fontos a körültekintő, megfontolt internethasználat, amely nagy lehetőségeket, de egyben ugyanannyi veszélyt is jelenthet nem kellően körültekintő használat esetén.

A legnagyobb aktivitással ezeken a foglalkozásokon voltak jelen.

Nyelvi foglalkozás

A csop. 2019. 06. 12. 14.00-15.00

B csop. 2019. 06. 12. 15.00-16.00

Sommerprogramme-Nyári programok

Meine Sommerpläne

A foglalkozás célja 4 diás prezentáció készítése rövid szöveges ismertetéssel a nyári tervekről. A foglalkozást az informatika teremben tartjuk. A tanulók csoportokban dolgoznak, így könnyebb összeszedni az ötleteket a négy diaképhez és az összekötő szöveghez. A feladat komplex tudást, koncentrációt, összmunkát, fegyelmet és pontos időbeosztást igényel. A foglalkozás végén 15 perc áll rendelkezésre a három csapat munkájának megtekintésére és értékelésére. Értékeljük a látványt, a nyelvhelyességet, a szabatos fogalmazást és az összképet. A csoportok a saját munkájukat is értékelik.

Fejlesztendő kompetenciák: kooperatív készség, nyelvhelyesség, kreativitás, szóbeli és írásbeli kifejezőkészség

A prezentációk nagyon jók lettek, noha kevés idő állt a csoportok rendelkezésére. A gyerekek ügyesen alkalmazták az informatika órán szerzett ismereteiket. Kritikusan, de jóindulatúan értékelték egymás munkáit.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.