Személyes találkozó 4. – A komponens

2019. március 29-én hosszas programegyeztetés és szervezés után megérkezett Aparhantra a fonyódi Palonai Magyar Bálint Általános Iskola EFOP-os csapata, 20 felső tagozatos tanuló és kísérőtanáraik.

Fogadásukra az iskola aulájának galériáján került sor, ahonnan lenyűgöző kilátás nyílik az aparhanti dimbes-dombos tájra. Iskolánk tanulói rövid beszéddel, az iskola történetének bemutatásával köszöntötték testvériskolai társaikat. Ezután sor került az ajándékok átadására. Az aparhanti gyerekek egy iker-fotóalbummal lepték meg a fonyódi tanulókat, amelynek egyik darabja az Aparhanti Általános Iskolában marad, másik darabját pedig a fonyódi gyerekek vihetik haza iskolájukba. A két albumba az előző személyes találkozón készült képek is kerültek, s reméljük, hogy hamar megtelik majd a további találkozók emlékeivel.

Az ünnepélyes fogadás után teával, süteménnyel, pogácsával vendégeltük meg partneriskolánk tanulóit. A reggeli közös elfogyasztása után Flaskárné Sármány Mária tanárnő vezetésével közösen bejártuk az iskolát, majd sétáltunk egy jó nagy kört a faluban. Aparhant játszóterén egy órás szabad foglalkozást biztosítottunk a gyerekek számára, megteremtve a lehetőségét, hogy a már kialakulófélben levő barátságok elmélyülhessenek a két iskola diákjai között.

Az iskolába visszatérve elfogyasztottuk az ebédet, majd elindultunk Lengyelre az Apponyi-kastélyhoz, mely ma mezőgazdasági szakiskolaként működik. Először bejártuk a kastélyparkot, megtekintettük a hatalmas mamutfenyőfákat, majd Kozári Zsolt iskolaigazgató és történelemtanár körbevezetett minket a kastélyban is.

Az Apponyi-kastélyból az Annafürdői Turisztikai és Természetismereti Központba vezetett utunk. Körbesétáltuk a tavat, felmentünk a kilátóhoz, a gyerekek a környék madár-és vadvilágával ismerkedtek, forrásvizet kóstoltak, a játszótéren játszottak, sétálgattak. Estére fáradtan értünk vissza az iskolai menzára, ahol elfogyasztottuk a vacsorát, majd a fonyódi diákok a szállásukra mentek.

Másnap reggel közös reggelivel indult a nap, majd Bonyhád felé vettük az irányt. Meglátogattuk a Völgység Múzeumot, majd kötetlen sétára indultunk a Szecska-tó környékén. Itt a két iskola diákjai el is búcsúztak egymástól, s a fonyódiak szomorúan, de a mielőbbi viszontlátás reményében hazaindultak.

A fonyódi kiránduláshoz hasonlóan ez a személyes találkozó is nagyon jól sikerült. A testvériskolás pedagógusokkal és diákokkal is nagyon könnyű volt együttműködni, azt hiszem keresve sem találnánk ennél jobb partneriskolát. Az egymást követő találkozóink hatására a gyerekek már név szerint ismerik egymást, sőt, már a közösségi oldalakon keresztül is tartják egymással a kapcsolatot.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.