Tematikus foglalkozás (“A” KOMPONENS)
04.04.: A higiéniai körülmények preventív hatása:
A foglalkozáson megbeszéltük, hogy mit jelent, honnan ered a higiénia szó. Ki – mit ért alatta? Milyen környezetben használja? A beszélgetést követően rögzítettük az alapvető higiéniás szabályokat (rendszeres, alapos, szappanos/ fertőtlenítős kézmosás, rendszeres tisztálkodás/zuhanyzás, köhögés / tüsszentés szabályai, betegségek esetén kerüljük a közösségeket, beteg ember ápolásakor használjunk szájmaszkot, gumikesztyűt stb.), majd az otthoni higiéniát is kifejtettük (gyakori szellőztetés, lakótér, fürdő, mosdó, konyha rendszeres tisztán tartása, helyes konyhatechnikai eljárások alkalmazása).
Az óra végén összefoglaltuk, hogy a fent említett szabályok betartása miért fontos, mire kell fokozottabban figyelnünk a hétköznapi életünk során. A foglalkozás nagyon hasznosnak bizonyult, a gyerekek körében.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B” KOMPONENS)
10. foglalkozás: Az Európai Unió hivatalos oldalán található játékokkal ismerkedtünk meg (http://europa.eu/index_hu.htm
Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv- és irodalom – 1. – 2. csoport
1.- 2.hét 1.-2. óra
A szófajok
A főnévről tanultak rendszerezése, gyakorlása
-A főnév fajtái, helyesírásuk;
-A tulajdonnevek csoportjai -A személynevek, földrajzi nevek
Célok és feladatok:
– A főnevekről szerzett korábbi tapasztalatok, ismeretek előhívása, rendszerbe foglalása
– Kapcsolódás más tantárgyakhoz (földrajz, történelem…)
Fejlesztési területek, kompetenciák:
A személynevek, földrajzi nevek helyesírási szabályainak alkalmazása
A szabályok ismerete általában megfelelő volt. Alkalmazásuk írás (tollbamondás, akaratlagos írás) során már gondot jelentett. Helyesírási totóval, különféle nyelvi fejtörőkkel játékos formában gyakoroltuk az elméleti tudnivalókat, amelyet nagyon élveztek.
Nyelvi foglalkozás – 1. -2. csoport
Svájc
Célok: a tanulók ismerkedjenek meg Svájc elhelyezkedésével, legfontosabb földrajzi adataival, alapvető társadalmi és politikai berendezkedésével. Az eddig elsajátított mondatsablonok segítségével tudják bemutatni az országot. Használják a térképet és a kivetített képsorokat a rövid leírások során. Gyakorolják a viszonyszókat. Munkaformák: tanári magyarázat, csoportmunka, frontális munka.
Fejlesztendő kompetenciák: tájékozódás (térképen), nyelvhelyesség, íráskészség, helyesírás.
A Németország megismerése során elsajátított mondatsablonok segítségével a tanulók könnyen tudtak rövid összefoglalást írni Svájcról. Nehézséget okoz -mint mindig- a helyesírás.
A Németország megismerése során elsajátított mondatsablonok segítségével a tanulók könnyen tudtak rövid összefoglalást írni Svájcról.