Tematikus foglalkozás (“A” KOMPONENS)
04.11.: A rendszeres tisztálkodás fontosságai, szabályai:
A foglalkozás keretén belül megnéztünk egy rövid kis filmet a tisztálkodásról, mely összefoglalta az ezzel kapcsolatos alapvető higiéniás szabályokat is. A videó kiemelt figyelmet fordított a női és férfi intim higiéniával kapcsolatos információközlésre (nemi szervek tisztítása/ tisztálkodó szerek, nyilvános WC használata, intimbetét/ tampon használata stb.) Különösen fontosnak tartottam, hogy erről a témáról mindenképpen tudjunk beszélni, mert sok nemi betegséget meg lehet előzni a megfelelő tisztálkodással.
Végül átbeszéltük a hallottakat, a felmerülő kérdéseket megválaszoltam, majd rögzítettük az ismereteket.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B” KOMPONENS)
11. foglalkozás: „Ki mit tud az Európai Unióról?” – tesztek megoldása csoportokban. Ha valamit nem tudtak, utánanézhettek a neten, hogy minél pontosabb válaszokat írjanak. Nagy örömükre a kérdések nagy részére emlékeztek; a pontos adatokat kellett csak megnézniük. Miután mindenki elkészült, közösen ellenőriztük a válaszokat.
Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport
Négy nyelv, négy nép egy ország
Célok: a tanulók gyakorolják a szóbeli képleírást miközben megismerik a négy Svájcban élő nemzetiséget, és néhány szót hallanak az ott élő államalkotó népcsoportok jogairól (pl: nyelvhasználat). Gyakorolják a kérdésalkotást, az udvarias kérdések megfogalmazását az úgynevezett. KATI szórend segítségével. Kapjanak képet arról, hogy a helyi német nyelvjárás – Schwytzerdütsch – mennyiben tér el az irodalmi német nyelvtől. Munkaformák: tanári magyarázat, egyéni munka, páros munka.
Fejlesztendő kompetenciák: hallás utáni szövegértés, szövegalkotás, beszédkészség
Az 5.-6. évfolyamos gyerekek nagyon élvezték a svájciak német nyelvjárását bemutató videót, holott csak néhány szót tudtak beazonosítani.
Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv- és irodalom – 1. – 2. csoport
3.-4. hét 3.-4. óra
A szófajok
A melléknevekről szerzett ismeretek gyakorlása
Célok és feladatok:
– A szófajról tanultak felidézése
– Csoportosítás szófajon belül
– Fokozás, szóvégi magánhangzók helyesírása,összetett melléknevek
Fejlesztendő területek, kompetenciák:
– A szófaj alaktani jellemzőinek megfigyelése
– A szófajhoz kapcsolódó legalapvetőbb és leggyakoribb helyesírási szabályok felidézése
Szójátékokkal, csoportversenyekkel idéztük fel a tanultakat. A tanulók végig aktívan vettek részt a foglalkozáson.