Tematikus foglalkozás (“A” KOMPONENS)
04.18.:Fogápolás, szánk egészsége:
A foglalkozás kezdetén mindenkinek le kellett írni a saját szájápolási szokásait, majd a papírja hátoldalára azt, hogy szerinte hogyan helyesen végzi – e, illetve mely területen kellene változtatnia. Ez a kis „szembesítés” nagyon hasznosnak bizonyult, kiválóan szembesültek a hibákkal, hiányosságokkal. A beszélgetést követően rögzítettük az ide tartozó fogápolási szabályokat (napi kétszeri, de inkább háromszori fogmosás, ami kb. 3 percig kellene tartson, életkornak megfelelő fogkefe/ fluoridos fogkrém használata, fogközök rendszeres tisztítása fogselyemmel/ szájzuhannyal, évenkénti rendszeres fogászati ellenőrzés, fogszabályozás stb.)
Többen most hallottak először a fogselyemről/ szájzuhanyról valamint a fogmosó órát is most láttak először. Iskolai fogászati ellenőrzések évente 2x vannak, de a gyerekek elmondása szerint nem igazán foglalkoznak a fogorvostól kapott eredménnyel.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B” KOMPONENS)
12. foglalkozás: Az Unióról tanultakat foglaltuk össze. A gyerekek kötetlen beszélgetés során elmondták melyik uniós országban jártak, mik voltak a tapasztalataik. Az óra jó hangulatban telt, a gyerekek nagyon aktívak voltak.
Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv és irodalom – 1. – 2. csoport
3.-4. hét 3.-4. óra
A szófajok
A melléknevekről szerzett ismeretek gyakorlása
Célok és feladatok:
– A szófajról tanultak felidézése
– Csoportosítás szófajon belül
– Fokozás, szóvégi magánhangzók helyesírása,összetett melléknevek
Fejlesztendő területek, kompetenciák:
– A szófaj alaktani jellemzőinek megfigyelése
– A szófajhoz kapcsolódó legalapvetőbb és leggyakoribb helyesírási szabályok felidézése
Szójátékokkal, csoportversenyekkel idéztük fel a tanultakat. A tanulók végig aktívan vettek részt a foglalkozáson.
Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport
Friedrich Schiller: Wilhelm Tell
Célok: Schiller Tell Vilmos drámáján keresztül a gyerekek ismerjék meg a svájci állam létrejöttének történetét. Olvassák el az „Almajelenet”-et (természetesen leegyszerűsítve), jellemezzék és ismerjék fel a magyar kártya lapjairól a dráma főszereplőit. Gyakorolják a belső tulajdonságokat jelölő szókincset, végül röviden szóban jellemezzék saját magukat. Munkaformák: tanári magyarázat, csoportmunka, frontális munka.
Fejlesztendő kompetenciák: olvasás szövegértés, kifejező olvasás, szép kiejtés
A jellemzés nehéz feladatnak bizonyult, de Tell Vilmos története megragadta a gyerekek fantáziáját.
Tell Vilmos története, karaktere megragadta a gyerekek fantáziáját, élvezték az órai munkát.