Tematikus foglalkozás – A komponens
2018.06.04.: Filmvetítés az egészséges életmódról
Az órán az egészséges életmóddal kapcsolatos filmvetítésre került sor. A féléves munkánk zárásaként egy komplex filmet néztünk meg az egészséges életmódról, majd egy totó keretén belül mélyítették el a gyerekek a szerzett ismereteiket. A totós feladatlapok nagyon jól sikerültek, a gyerekek és én is elégedett voltam az eredménnyel, megérett a munkánk gyümölcse.
Tematikus foglalkozás – B komponens
Az idei tanév lezárásaként vetélkedőn vettek részt a foglalkozás tagjai. Az összeállított játékos feladatok mindegyike valamilyen formában feldolgozta az Európai Unióról ebben a tanévben megismert információkat, tényeket. A játékos feladattípusok között szerepelt puzzle, keresztrejtvény, kakukktojás keresés, hangfelismerés stb. A csapatokba osztott tanulók egy-egy uniós országot képviselve vettek részt a vetélkedőn. Ennek megfelelő jelképeket jelenítettek meg csapatukban.
Nyelvi foglalkozás – 1. -2. csoport
Nyelvi játékok: A német nyelvű országok; A német nyelv
Célok: játékos formában ismételjék át a tanulók az eddig tanultakat, gyakorolják az elsajátított szókincset a szó-, mondat- és szövegszinten. Ügyeljenek a nyelvhelyességre, hangsúlyra és a szép német kiejtésre. Nyelvi játékok: Wortschlange, Elfchen, Close-Text, Geheimschrift, Torpedo, Eckenspiel stb. Munkaformák: frontális munka, csoportmunka. A csoportok közötti verseny, illetve a zálog gyűjtés és annak kiváltása motivációs tényező.
Fejlesztendő kompetenciák: szövegalkotás, nyelvhelyesség, kiejtés, aktivitás
A csoport pedig teljesen felszabadult és meglepően ügyes rövid, vicces szövegeket alkottak, amin jókat derültek. Remélem, hogy a következő tanévben is ilyen szívesen vesznek részt a nyelvi foglalkozáson.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. csoport
Anyag: Az írott szöveg. A beszéd és az írott szöveg különbségei
Célok és feladatok:
Az írott szöveg fő tulajdonságai: megszerkesztettség, írásjelek használata.
Az élő beszéd és az írott szöveg közti különbségek kiemelése
Fejlesztési területek:
Választékos szóhasználatra törekvés, szókincsbővítés
Konklúzió: Összevetettük a beszéd és az írott szöveg közti különbségeket, hasonlóságokat,- felsorolva mindkettő szerepét és fontosságát.
Arra a következtetésre jutottak, hogy mindkettő fontos, de számukra az egyszerűbb megnyilvánulási forma az írás, hiszen az online világban is így érintkeznek egymással. Azonban egyetértettünk abban, hogy a szabatos szóbeli kifejezőkészség megléte is elengedhetetlen.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 2. csoport
Anyag: Az írott szöveg. A beszéd és az írott szöveg különbségei
Célok és feladatok:
Az írott szöveg fő tulajdonságai: megszerkesztettség, írásjelek használata.
Az élő beszéd és az írott szöveg közti különbségek kiemelése
Fejlesztési területek:
Választékos szóhasználatra törekvés, szókincsbővítés
Konklúzió: Összevetettük a beszéd és az írott szöveg közti különbségeket, hasonlóságokat,- felsorolva mindkettő szerepét és fontosságát. Különböző szövegalkotási, szövegkorrekciós feladatok tették még érthetőbbé ezt számukra.