Heti foglalkozások 3.

Tematikus foglalkozás (“A”KOMPONENS)

02.16.: A napirend fontossága, szervezése:

Ezen a foglalkozáson a gyerekek elkészítették a napirendjüket (a reggeli felkeléstől az esti lefekvésig mindent bele kellett venniük). Majd csoportokba rendeződve megbeszélték egymással, hogy mik lehetnek a buktatók, illetve mi az, ami tetszik a másik gyerek napirendjében. Végül minden csoport bemutatott egy napirendet (az eredeti és a javított változatot is).

A gyerekek nagyon élvezték az órát, és szerintem sok szerevezési trükköt lehetett ellesni a másiktól. A foglalkozás nagyon gyorsan eltelt.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B”KOMPONENS)

3.  foglalkozás: A tanulók feladata az volt, hogy a felsorolt információk halmazából kellett felismerni egy adott Európai Uniós tagországot. Az információk történelmi, vallási, gazdasági, gasztronómiai, kulturális szegmenseket is tartalmaztak. A feladatot tovább nehezítette, hogy a felsorolt információk közül egy nem jellemző az adott tagországra. a kakukktojás megtalálása esetenként egészséges építő vitákat szült.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv és irodalom – 1. – 2. csoport 

3.-4. hét: 3.-4. óra

Költői kifejező eszközök használata Petőfi Sándor: János vitéz c. elbeszélő költeményében

(metafora, költői hasonlatok, megszemélyesítés, ellentétek, stb.)

Célok és feladatok:

  • A költői eszközök felismertetése
  • Hasonlatok átalakítása metaforává, metafora átalakítása hasonlattá

Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Új ismeretek nyújtása
  • A szóbeli kifejezőképesség fejlesztése

A szóbeli kifejezőkészség is problémákat vet fel a csoportban, többen nem tudnak/mernek megnyilvánulni, nem tudják kifejezni, megfogalmazni a gondolataikat.

NYELVI FOGLALKOZÁSOK 

1. – 2. csoport 

A Balti-tengertől délre I. rész/ Von der Ostsee nach Süden Teil I.

Célok: Németország keleti fele -az egykori NDK- tartományainak, turisztikai látnivalóinak, városainak, legfontosabb kulturális és történelmi kincseinek megismerése: Rügen, Rostock, Stralsund, Magdeburg, Potsdam. Feladatok: a városok bemutatása során az elöljáró szavak használata, tájékozódás a várostérképeken, útbaigazítás kérése és adása. Munkaformák: páros munka, egyéni munka.

Az atlaszon való keresgélés, tájékozódás továbbra is fenntartotta a gyerekek érdeklődését. Jól sikerültek a kis, rövid párbeszédek is.

Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, beszédkészség.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.