Tematikus foglalkozás (“A”KOMPONENS)
02.16.: A napirend fontossága, szervezése:
Ezen a foglalkozáson a gyerekek elkészítették a napirendjüket (a reggeli felkeléstől az esti lefekvésig mindent bele kellett venniük). Majd csoportokba rendeződve megbeszélték egymással, hogy mik lehetnek a buktatók, illetve mi az, ami tetszik a másik gyerek napirendjében. Végül minden csoport bemutatott egy napirendet (az eredeti és a javított változatot is).
A gyerekek nagyon élvezték az órát, és szerintem sok szerevezési trükköt lehetett ellesni a másiktól. A foglalkozás nagyon gyorsan eltelt.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B”KOMPONENS)
3. foglalkozás: A tanulók feladata az volt, hogy a felsorolt információk halmazából kellett felismerni egy adott Európai Uniós tagországot. Az információk történelmi, vallási, gazdasági, gasztronómiai, kulturális szegmenseket is tartalmaztak. A feladatot tovább nehezítette, hogy a felsorolt információk közül egy nem jellemző az adott tagországra. a kakukktojás megtalálása esetenként egészséges építő vitákat szült.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv és irodalom – 1. – 2. csoport
3.-4. hét: 3.-4. óra
Költői kifejező eszközök használata Petőfi Sándor: János vitéz c. elbeszélő költeményében
(metafora, költői hasonlatok, megszemélyesítés, ellentétek, stb.)
Célok és feladatok:
- A költői eszközök felismertetése
- Hasonlatok átalakítása metaforává, metafora átalakítása hasonlattá
Fejlesztési területek, kompetenciák:
- Új ismeretek nyújtása
- A szóbeli kifejezőképesség fejlesztése
A szóbeli kifejezőkészség is problémákat vet fel a csoportban, többen nem tudnak/mernek megnyilvánulni, nem tudják kifejezni, megfogalmazni a gondolataikat.
NYELVI FOGLALKOZÁSOK
1. – 2. csoport
A Balti-tengertől délre I. rész/ Von der Ostsee nach Süden Teil I.
Célok: Németország keleti fele -az egykori NDK- tartományainak, turisztikai látnivalóinak, városainak, legfontosabb kulturális és történelmi kincseinek megismerése: Rügen, Rostock, Stralsund, Magdeburg, Potsdam. Feladatok: a városok bemutatása során az elöljáró szavak használata, tájékozódás a várostérképeken, útbaigazítás kérése és adása. Munkaformák: páros munka, egyéni munka.
Az atlaszon való keresgélés, tájékozódás továbbra is fenntartotta a gyerekek érdeklődését. Jól sikerültek a kis, rövid párbeszédek is.
Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, beszédkészség.