Tematikus foglalkozás (“A”KOMPONENS)
02.27.: Táplálkozási piramis készítése:
Az óra elején megbeszéltük, hogy mit is jelent a táplálkozási piramis, majd a gyerekek csoportokban dolgoztak, az otthonról hozott anyagokból. Régi újságokból, szórólapokból vágtak ki élelmiszereket, és ezeket felhasználva táplálkozási piramist készítettek nagy kartonlapokra.
A foglalkozás oldott hangulatban telt, a gyerekek nagyon élvezték a munkát, és elégedettek voltak a végeredménnyel. Végül minden csapat plakátja kikerült az asztalra, így lehetőségük adódott megnézni egymás munkáját.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B”KOMPONENS)
4. foglalkozás: Európa történeti áttekintése, Európa vezető szerepének kialakulása az elmúlt századok során. Az Unió létrejöttének lépései, bővülés.
02.23.: Az egészséges táplálkozás fontossága:
Ezen a foglalkozáson sok tévhittel számoltunk le. Nagyon fontosnak tartottam kiemelni, hogy az egészséges táplálkozás alatt ne a fogyókúrát, mint fogalmat értsék a gyerekek. Pontokba szedtük az egészséges táplálkozás ismérveit pl.: korlátozd a fehér kenyér, a tésztafélék, a burgonya és az édességek fogyasztását. Étkezz rendszeresen és naponta többször (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora), de egyszerre csak kis mennyiséget. A napi tápanyagbevitel elengedhetetlen része a rostok biztosítása, egyél sok zöldséget, salátát és rostos ételt. Lefekvés előtt másfél-két órával már ne egyél zsíros és nehéz ételeket. Fontos a megfelelő folyadékbevitel: sok víz, gyümölcslé, tea. Törekedj a megfelelő testsúly megőrzésére.
Az óra keretén belül mindenki kiszámolta a saját BMI indexét, ami alapján bekategorizálták magukat tápláltság szempontjából. Sokan meglepődtek az eredményen.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv és irodalom – 1. – 2. csoport
3.-4. hét:3.-4. óra
Költői kifejező eszközök használata Petőfi Sándor: János vitéz c. elbeszélő költeményében
(metafora, költői hasonlatok, megszemélyesítés, ellentétek, stb.)
Célok és feladatok:
- A költői eszközök felismertetése
- Hasonlatok átalakítása metaforává, metafora átalakítása hasonlattá
Fejlesztési területek, kompetenciák:
- Új ismeretek nyújtása
- A szóbeli kifejezőképesség fejlesztése
A szóbeli kifejezőkészség is problémákat vet fel a csoportban, többen nem tudnak/mernek megnyilvánulni, nem tudják kifejezni, megfogalmazni a gondolataikat.
NYELVI FOGLALKOZÁSOK
1. – 2. csoport
A Balti-tengertől délre II. rész/ Von der Ostsee nach Süden Teil II.
Célok: Németország keleti fele -az egykori NDK- tartományainak, turisztikai látnivalóinak, városainak, legfontosabb kulturális és történelmi kincseinek megismerése: Weimar, Jena, Lipcse, Meissen, Drezda. Feladatok: híres műemlékek kapcsán az elöljárószavak és a birtokos szerkezet használata, leírás készítése a nevezetességekről. Munkaformák: frontális munka, páros munka.
A gyerekek fotók alapján készítettek rövid leírásokat a nevezetességekről,melyek jól sikerültek.
Fejlesztendő kompetenciák: helyesírás, írásbeli kifejezőkészség, nyelvhelyesség.