Heti foglalkozások 4.

Tematikus foglalkozás (“A”KOMPONENS)

02.27.: Táplálkozási piramis készítése:

Az óra elején megbeszéltük, hogy mit is jelent a táplálkozási piramis, majd a gyerekek csoportokban dolgoztak, az otthonról hozott anyagokból. Régi újságokból, szórólapokból vágtak ki élelmiszereket, és ezeket felhasználva táplálkozási piramist készítettek nagy kartonlapokra.

A foglalkozás oldott hangulatban telt, a gyerekek nagyon élvezték a munkát, és elégedettek voltak a végeredménnyel. Végül minden csapat plakátja kikerült az asztalra, így lehetőségük adódott megnézni egymás munkáját.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B”KOMPONENS)

4. foglalkozás: Európa történeti áttekintése, Európa vezető szerepének kialakulása az elmúlt századok során. Az Unió létrejöttének lépései, bővülés.

02.23.: Az egészséges táplálkozás fontossága:

Ezen a foglalkozáson sok tévhittel számoltunk le. Nagyon fontosnak tartottam kiemelni, hogy az egészséges táplálkozás alatt ne a fogyókúrát, mint fogalmat értsék a gyerekek. Pontokba szedtük az egészséges táplálkozás ismérveit pl.: korlátozd a fehér kenyér, a tésztafélék, a burgonya és az édességek fogyasztását. Étkezz rendszeresen és naponta többször (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora), de egyszerre csak kis mennyiséget. A napi tápanyagbevitel elengedhetetlen része a rostok biztosítása, egyél sok zöldséget, salátát és rostos ételt. Lefekvés előtt másfél-két órával már ne egyél zsíros és nehéz ételeket. Fontos a megfelelő folyadékbevitel: sok víz, gyümölcslé, tea. Törekedj a megfelelő testsúly megőrzésére.

Az óra keretén belül mindenki kiszámolta a saját BMI indexét, ami alapján bekategorizálták magukat tápláltság szempontjából. Sokan meglepődtek az eredményen.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv és irodalom – 1. – 2. csoport 

3.-4. hét:3.-4. óra

Költői kifejező eszközök használata Petőfi Sándor: János vitéz c. elbeszélő költeményében

(metafora, költői hasonlatok, megszemélyesítés, ellentétek, stb.)

Célok és feladatok:

  • A költői eszközök felismertetése
  • Hasonlatok átalakítása metaforává, metafora átalakítása hasonlattá

Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Új ismeretek nyújtása
  • A szóbeli kifejezőképesség fejlesztése

A szóbeli kifejezőkészség is problémákat vet fel a csoportban, többen nem tudnak/mernek megnyilvánulni, nem tudják kifejezni, megfogalmazni a gondolataikat.

 

NYELVI FOGLALKOZÁSOK

1. – 2. csoport 

A Balti-tengertől délre II. rész/ Von der Ostsee nach Süden Teil II.

Célok: Németország keleti fele -az egykori NDK- tartományainak, turisztikai látnivalóinak, városainak, legfontosabb kulturális és történelmi kincseinek megismerése: Weimar, Jena, Lipcse, Meissen, Drezda. Feladatok: híres műemlékek kapcsán az elöljárószavak és a birtokos szerkezet használata, leírás készítése a nevezetességekről. Munkaformák: frontális munka, páros munka.

A gyerekek fotók alapján készítettek rövid leírásokat a nevezetességekről,melyek jól sikerültek.

Fejlesztendő kompetenciák: helyesírás, írásbeli kifejezőkészség, nyelvhelyesség.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.