Heti foglalkozások 41.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019-02-08  14,00-15,00

A hasznos tápanyagok

– tápanyagok

– felhasználódnak

– építőanyagok (beépülnek a sejtekbe)

– energiaszolgáltatók (segítségükkel működnek a sejtek)

– elraktározódnak

– fehérjék

– sejtek építőanyagai

– cukrok (szénhidrátok)

– energiát adnak

– zsírok és olajok

– energiát adnak

– vitaminok:

– az életfolyamatokhoz szükségesek

– hiányuk betegséget okozhat (ellenálló képességünk lecsökken, pl. influenza lehet a következménye)

– vízben oldódók, pl. C-vitamin (nem raktározható)

– zsírban oldódók, pl. D-vitamin (raktározható)

– sok van: gyümölcsökben, zöldségekben, halak húsában, tejben

– hőre és fényre érzékenyek (elbomlanak)

– nyers ételekben ezért több lehet

– víz:

– oldószer

– szállítóközeg

– napi 2-3 liter fogyasztása ajánlott (étellel és itallal)

– főleg nyáron és ha sportolunk

– víz

– rostos gyümölcslé

– teák (hársfa, menta, csipkebogyó)

– ásványi anyagok:

– kalcium: csont

– fluor: fog

– vas: vörös vérsejtben (hemoglobin – vérfesték)

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-02-08

A történet évek és országok vonatkozásában

1957.Róma: Európai Gazdasági Közösség (Közös Piac)

– Franciaország

– Olaszország

– Német Szövetségi Köztársaság

– Belgium

– Hollandia

– Luxemburg

1967.- Európai Közösség a neve

1968- Egyesült Királyság

– Írország

– Dánia

1981.- Görögország

1982. – Spanyolország

– Portugália

1994. Európai Unió a neve

1995. – Svédország

– Finnország

– Ausztria

2002. – az euró bevezetése

2003. május 1.

– Észtország

– Lettország

– Litvánia

– Lengyelország

– Csehország

– Szlovákia

– Magyarország

– Szlovénia

– Málta

– Ciprus

2007. – Románia

– Bulgária

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv és irodalom

1.hét- február 07.

1-2. foglalkozás 1. csoport

2. csoport

Anyag: Szófajtani ismeretek- A főnév

Célok és feladatok:

                                   -A szófajtani csoportok fontosságának megértetése

-A csoportosítás logikájának felismertetése

-A főnév szófajcsoportjának jellemzői

Fejlesztési területek, kompetenciák:

-Anyanyelvi tudatosság fejlesztése

-A szófaji csoportok jellemzői alaktani viselkedésének megfigyeltetése

-Elemzőképesség fejlesztése

Konklúzió:

Megbeszéltük, miért fontos és szükséges a szófajtani csoportosítás, mi az alapja. Kiemelten foglalkoztunk a főnévvel, annak helyesírásával.

Mindkét csoportban voltak hiányosságok a tulajdonnevek helyesírását illetően. A második csoportnál különösen a földrajzi nevek lejegyzésénél tapasztaltam sok tévesztés, ezért ezek szabályainak részletes megbeszélésére fordítottunk több időt.

A gyerekek felismerhették a tantárgyak kapcsolódási lehetőségeit, pl. földrajz, történelem.

Sok gyakorlati példán keresztül mélyítették ismereteiket.

Nyelvi foglalkozás

A csop. 2019. 02. 06.

B csop. 2019. 02. 06.

Schule und Lernen-Iskola és tanulás

A foglalkozás célja az ismeretek gyűjtése megadott szövegekből a német iskolatípusokról és a gyerekek tanulási szokásairól. A szövegeket szójegyzék segítségével először írásbeli feladatok megoldásával csoportmunkában dolgozzák fel a tanulók. Az ellenőrzést követően a „Forró szék” játékkal fel kell ismerniük az egyes iskolatípusokat. Meg kell fogalmazniuk az egyes iskolatípusok jellemzőit (2, max. 3 rövid mondat), el kell mondaniuk, hogy ők melyiket választanák. Választásukat indokolniuk kell.

Fejlesztendő kompetenciák: a témakörhöz kapcsolódó szókincs ismétlése, olvasás szövegértés, együttműködő képesség, szóbeli szövegalkotás, érvelési készség.

A gyerekek az „Iskola” témakörben elég otthonosan mozognak, ezért az ismétlést követően a téma feldolgozása elég gördülékenyen ment. Még a máskor nehéz érvelés is könnyebb volt a megszokottnál.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.