Heti foglalkozások 42.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019-02-15.

Az egészséges táplálkozás

– egészséges táplálkozás:

– rendszeres (3+2)

– nyugodt (kézmosás, terítés, elég idő, utána kevés mozgás)

– mértéktartó

– változatos (nem lehet egyoldalú!)

– sok rost (zöldség, gyümölcs, főzelék)

– sok víz

– sok vitamin

– kevés szénhidrát és zsír

– elhízás

– kevesebbet fog mozogni, mert nehéz

– terheli az ízületeket és a szívet

– fogyókúra

– orvosi ellenőrzés mellett

– sok mozgással és egészségesebb étkezéssel

– fogszuvasodás

– ok: baktériumok savas közeget okoznak

-ok: sok édesség és fogápolás elhanyagolása (lepedékképződés)

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-02-15

Mit tudunk az Európai Unióról?

Húzd alá a szöveg  hibás szavait és írd oda helyesen!

Európa népessége sosem nőtt ugrásszerűen. A népességnövekedés visszavető tényezői a háborúk, a természeti katasztrófák, a járványok az éhínségek és a bevándorlás voltak. A népesség eloszlása Európában egyenletes. Sűrűn lakott részek a tengerpartok és a hegyvidékek. A ritkán lakott részek az északi területek és a síkságok. Európában több mint 70 féle nyelv van. A többség az indoeurópai nyelvcsalád tartozik: a szláv nyelvek (lett, lengyel), a germán nyelvek (olasz, német) és az újlatin nyelvek (francia, spanyol, angol). Az uráli nyelvcsaládba sorolható a magyar, az észt, és a finn.

 Egészítsd ki a szöveget a megadott szavakkal!

A mai világgazdaság három nagy központja: Észak-Amerika, Kelet- és …………………..………. és az Európai Unió. Ők teszik ki a Föld népességének ……………………. , de innen kerül ki a termékek …………………………… A gazdasági befolyásuk szinte minden területre kiterjed, mert messziről is vesznek ………………………………….., mert messzi országokban is eladják ………………………………, mert bizonyos termékeket máshol termeltetnek, főleg azokban az országokban, ahol ……….. és ………….. munkaerővel van.  Európa egységesítésnek vágyát sok tényező erősítette 1945 után. Például az, hogy Nyugat-Európa gazdasága megrendült a ………………………………, viszont az Egyesült Államok gazdasági ………………………… vált és a Szovjetunió gazdasági és  …………………………..súlya is erősödött. Akkor az európai áruk nem voltak versenyképesek. Főleg azért, mert ………………… állították elő. Mivel ha a termelőegység nagy, az árú ……………………….. válik, ezért érdemes összefogni. Az integráció segíthet a  ……………………………… csökkentésében, a magas ………………………. költségek előteremtésében, a környezetszennyezés lecsökkentésében. Voltak már korábban is jó példák az együttműködésre, például ……………………. és Franciaország között a vas- és acéliparban.

drágán, Németország, II. világháborúban, munkanélküliség,  sok, nyersanyagokat, politikai, hetedét, világhatalommá, Délkelet-Ázsia, háromnegyede, olcsó, termékeiket, olcsóbbá, kutatási

Kösd össze!

Európai Gazdasági Közösség (Közös Piac) megalakulása

Finnország belépése 1957

Írország belépése

Európai Közösség lett a neve 1967

Portugália belépése

Románia belépése 1973

Ciprus belépése

Magyarország belépése 1981

az euró bevezetése

Észtország belépése 1986

Görögország belépése

Szlovénia belépése 1995

Bulgária belépése

Európai Unió lett a neve 2002

Lengyelország belépése

Egyesült Királyság belépése 2004

Svédország belépése

Csehország belépése 2007

Spanyolország belépése

Málta belépése

Tantárgyi fejlesztés

február 14.

3-4. foglalkozás 1. csoport

2.csoport

Anyag: Szófajtani ismeretek- A melléknév

Célok és feladatok:

  • A szófajtani jellemzők meghatározása, tulajdonságai
  • Csoportosítási lehetőségek szófajon belül
  • Fokozásuk , helyesírásuk a szóvégi magánhangzók esetében is(ú,ű,ó,ő)

Fejlesztendő területek, kompetenciák:

  • A szófaji csoport jellemzőinek tudatosítása
  • A szófajhoz kapcsolódó leggyakoribb helyesírási szabályok, normák elmélyítése

Konklúzió:

Az első csoportban a képzett melléknevekkel foglalkoztunk, kapcsolódva a főnévből való -i képzés szabályával, annak helyesírási vonzatával.

A második csoporttal főként az egytagú és összetett melléknevek, valamint a fokozás helyesírási szabályainak alkalmazását gyakoroltuk.

Mindkét csoportnál a feladatokhoz digitális táblát használtunk, melyet nagyon élveztek a gyerekek.

Nyelvi foglalkozás

február 14.

3-4. foglalkozás

1. csoport

2.csoport

Anyag: Szófajtani ismeretek- A melléknév

Célok és feladatok:

  • A szófajtani jellemzők meghatározása, tulajdonságai
  • Csoportosítási lehetőségek szófajon belül
  • Fokozásuk , helyesírásuk a szóvégi magánhangzók esetében is(ú,ű,ó,ő)

Fejlesztendő területek, kompetenciák:

  • A szófaji csoport jellemzőinek tudatosítása
  • A szófajhoz kapcsolódó leggyakoribb helyesírási szabályok, normák elmélyítése

Konklúzió:

Az első csoportban a képzett melléknevekkel foglalkoztunk, kapcsolódva a főnévből való -i képzés szabályával, annak helyesírási vonzatával.

A második csoporttal főként az egytagú és összetett melléknevek, valamint a fokozás helyesírási szabályainak alkalmazását gyakoroltuk.

Mindkét csoportnál a feladatokhoz digitális táblát használtunk, melyet nagyon élveztek a gyerekek.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.