Tematikus foglalkozás (“A”KOMPONENS)
03.05.: Plakát készítése:
Az előző foglakozáson megmaradt anyagokból, valamint az előző órákon megszerzett tudás felhasználásával, egészséges életmódra ösztönző plakátot készítettünk a gyerekekkel. A foglalkozás kezdetén minden csoport más szempontot kapott, így lett változatos a plakátok tartalma.
Ezt az órát, még jobban élvezték, mint az előzőt, sokkal kreatívabbak, motiváltabbak voltak. Az elkészült munkák szépek, igényesek, tartalmi, minőségi szempontból megfelelőek voltak.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B”KOMPONENS)
5. foglalkozás: Tovább folytattuk az Európai Unió kialakulásának történetét. Beszéltünk az Európai Gazdasági Közösségről, a Montánunióról, az Európai Közösségről, a maastrichti egyezményről, ami az Unió tulajdonképpeni létrehozásáról. Továbbá szót ejtettünk a schengeni egyezményről, ami biztosítja a határok szabad átjárását.
Nyelvi foglalkozás – 1. csoport
Thüringia, Németország zöld szíve / Thüringen, das grüne Herz Deutschlands
Célok: Thüringia tartomány történelmén keresztül kapcsolódás a magyar történelemhez (Szent Erzsébet), híres történelmi és irodalmi személyiségek valamint az irodalmi német nyelv kialakulásának megismertetése a diákokkal. Feladatok: A gyerekek ismerjék fel a híres személyiségeket képről, tudják néhány mondatban ismertetni a tevékenységüket- különös tekintettel Luther Mártonra-, ismerjék fel Wartburg várát és tudjanak összefüggően legalább 6-7 mondatot spontán beszélni thüringiai képekről. Munkaformák: csoportmunka, frontális munka.
Fejlesztendő kompetenciák: Beszédkészség, nyelvhelyesség.
A képekről való spontán beszéd nehezebben ment, de a többi feladatban jól szerepeltek.
Nyelvi foglalkozás – 2. csoport
Thüringia, Németország zöld szíve / Thüringen, das grüne Herz Deutschlands
Célok: Thüringia tartomány történelmén keresztül kapcsolódás a magyar történelemhez (Szent Erzsébet), híres történelmi és irodalmi személyiségek valamint az irodalmi német nyelv kialakulásának megismertetése a diákokkal. Feladatok: A gyerekek ismerjék fel a híres személyiségeket képről, tudják néhány mondatban ismertetni a tevékenységüket- különös tekintettel Luther Mártonra-, ismerjék fel Wartburg várát és tudjanak összefüggően legalább 6-7 mondatot spontán beszélni thüringiai képekről. Munkaformák: csoportmunka, frontális munka.
Fejlesztendő kompetenciák: Beszédkészség, nyelvhelyesség.
Az önálló beszéd nem minden gyermeknek megy, többüknek segíteni kell, mert bátortalanok.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport
1.-2. hét:1.-2. óra
Az elbeszélő költemény szereplőinek jellemzése- külső és belső tulajdonságok alapján (János Vitéz)
Célok és feladatok:
– A megszemélyesítés, mint költői eszköz felismertetése
– Szövegalkotási feladatok – jellemzés készítése szóban
Fejlesztési területek, kompetenciák:
-Szövegalkotási képesség fejlesztése
-A szereplők külső és belső tulajdonságainak azonosítása
A szövegalkotási feladatok általában véve problémát okoznak a szókincs fejletlensége miatt. Többen nehezen nyilvánulnak meg, és pontatlanul, hiányosan fogalmazzák meg a gondolataikat.