Tematikus foglalkozás (“A”KOMPONENS)
03.19.: A sport fontossága, több mozgás:
Ezen az órán a sportról beszélgettünk: ki – mit ért alatta, kinek mennyire fontos, a családban mennyire részesítik előnyben a sport fontosságát, szoktak – e szülőkkel közösen sportolni, járnak – e valamilyen sportfoglalkozásra. A beszélgetős felvezetés után megadtuk a sport társadalmi funkcióit (helyszíni néző, médián keresztül néző, közösségteremtő erő, sportintézmények/ sportiskolák, hivatásos sportolók, élsportolók, olimpikonok stb..) és a sport egészség – megőrző funkcióit (prevenció, rehabilitáció, fizikai aktivitás, életmódformáló funkció, versenysport stb..).
Személyes kapcsolatunk is van olimpikonnal, ugyanis Kenderesi Tamás úszó, ebben az iskolában szerezte meg a 8. osztályos bizonyítványát.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B”KOMPONENS)
6. foglalkozás: Foglalkoztunk az Unió legfontosabb intézményeivel egy videofilm segítségével (Európai Parlament, Európai Unió Tanácsa, Európa Tanács). Diákjaink megismerhették a fenti intézmények felépítését, összetételét, működését, feladatait.
Nyelvi foglalkozás – 1. csoport
Németország keleti tartományai
Célok: gyakorló óra keretében az eddig elsajátított ismeretek megerősítése. Németország keleti tartományai idegenforgalmi látnivalóinak kapcsán nyelvtani ismeretek gyakorlása pl: történelmi személyiségek – múlt idők; híres épületek leírása – mondatszerkezet; várostérkép segítségével úti cél keresése – udvarias kérés, kérdés megfogalmazása; városok képleírással – elöljárószók, stb. Munkaformák: páros munka, csoportmunka.
Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, beszédkészség, helyesírás.
A tanulók szívesen dolgoztak csoportban, leginkább a szituációs játékokat élvezték (útbaigazítás kérése térkép alapján).
Nyelvi foglalkozás – 2. csoport
Németország keleti tartományai
Célok: gyakorló óra keretében az eddig elsajátított ismeretek megerősítése. Németország keleti tartományai idegenforgalmi látnivalóinak kapcsán nyelvtani ismeretek gyakorlása pl: történelmi személyiségek – múlt idők; híres épületek leírása – mondatszerkezet; várostérkép segítségével úti cél keresése – udvarias kérés, kérdés megfogalmazása; városok képleírással – elöljárószók, stb. Munkaformák: páros munka, csoportmunka.
Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, beszédkészség, helyesírás.
A tanulók szívesen dolgoztak csoportban, leginkább a szituációs játékokat élvezték (útbaigazítás kérése térkép alapján), az írásbeli munkában, ahol az igeidőket kellett helyesen használni, még sok volt a pontatlanság.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. -2. csoport
1.- 2. hét: 1.- 2. óra
Az elbeszélő költemény szereplőinek jellemzése- külső és belső tulajdonságok alapján (János Vitéz)
Célok és feladatok:
– A megszemélyesítés, mint költői eszköz felismertetése
– Szövegalkotási feladatok – jellemzés készítése szóban
Fejlesztési területek, kompetenciák:
-Szövegalkotási képesség fejlesztése
-A szereplők külső és belső tulajdonságainak azonosítása
A szövegalkotási feladatok általában véve problémát okoznak a szókincs fejletlensége miatt. Többen nehezen nyilvánulnak meg, és pontatlanul, hiányosan fogalmazzák meg a gondolataikat.