Heti foglalkozások 7.

Tematikus foglalkozás (“A”KOMPONENS)

03.26.: Testgyakorlatok, testnevelés:

A gyerekek a minden napos testnevelés bevezetésével napi szinten részesülnek a testnevelés órákon különböző testgyakorlatokban. A testnevelés fontosságát már az előző foglalkozáson kielemeztük. Ezt az órát, bemelegítéssel kezdtük, majd kis kártyákat kaptak a gyerekek. Mindegyiken különböző testgyakorlat volt feltüntetve. Ezeket kellett megvalósítaniuk, elsajátítaniuk, bemutatniuk.

Az óra jól sikerült, bár voltak inaktív gyerekek, akik nem szerettek volna már a 7. órában mozogni.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B”KOMPONENS)

7. foglalkozás: Áttekintettük az Uniós jelképeket. Csoportmunkában elkészítették a tanulók az uniós zászlót. Az óra befejező részében pedig a közös európai fizetőeszközről, az euroról beszélgettünk.

Nyelvi foglalkozás – 1. csoport

Nyugatnémet nagyvárosok I. / Hamburgtól a Ruhr-vidékig

Célok: a tanulók ismerkedjenek meg Németország nyugati felének nagyvárosaival, különös tekintettel Hamburgra, Brémára, Kölnre. Fedezzék fel a német nyelvjárások különbözőségét és sokszínűségét (pl: Plattdeutsch), ismerjenek fel nevezetes épületeket (pl: Kölni dóm, Hamburgi városháza), tudjanak röviden beszélni az ezekben a városokban folyó rendszeresen megrendezésre kerülő eseményekről (pl: Kölni karnevál), tudjanak fogalmakat egyszerű szavakkal megmagyarázni ill. fogalmakat meghatározások alapján kitalálni (pl: Hansa, tartomány, kikötő, tölcsértorkolat stb.). Munkaformák: egyéni munka, páros munka.

Fejlesztendő kompetenciák: szókincsbővítés, beszédkészség, helyesírás.

A tanulók a PPT bemutató után könnyen felismerték a látnivalókat, a térképismerettel akadtak gondjaik.

Nyelvi foglalkozás – 2. csoport

Nyugatnémet nagyvárosok I. / Hamburgtól a Ruhr-vidékig

Célok: a tanulók ismerkedjenek meg Németország nyugati felének nagyvárosaival, különös tekintettel Hamburgra, Brémára, Kölnre. Fedezzék fel a német nyelvjárások különbözőségét és sokszínűségét (pl: Plattdeutsch), ismerjenek fel nevezetes épületeket (pl: Kölni dóm, Hamburgi városháza), tudjanak röviden beszélni az ezekben a városokban folyó rendszeresen megrendezésre kerülő eseményekről (pl: Kölni karnevál), tudjanak fogalmakat egyszerű szavakkal megmagyarázni ill. fogalmakat meghatározások alapján kitalálni (pl: Hansa, tartomány, kikötő, tölcsértorkolat stb.). Munkaformák: egyéni munka, páros munka.

Fejlesztendő kompetenciák: szókincsbővítés, beszédkészség, helyesírás.

A tanulók a PPT bemutató után könnyen felismerték a látnivalókat, a térképismerettel akadtak gondjaik. Legnehezebb azonban a fogalommagyarázat alapján kitöltendő keresztrejtvény bizonyult.

Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. -2. csoport

1. – 2. hét: 1.- 2. óra

Az elbeszélő költemény szereplőinek jellemzése- külső és belső tulajdonságok alapján (János Vitéz)

Célok és feladatok:

– A megszemélyesítés, mint költői eszköz felismertetése

– Szövegalkotási feladatok – jellemzés készítése szóban

Fejlesztési területek, kompetenciák:

-Szövegalkotási képesség fejlesztése

-A szereplők külső és belső tulajdonságainak azonosítása

A szövegalkotási feladatok általában véve problémát okoznak a szókincs fejletlensége miatt. Többen nehezen nyilvánulnak meg, és pontatlanul, hiányosan fogalmazzák meg a gondolataikat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.