Tematikus foglalkozás (“A” KOMPONENS)
03.26.: Testgyakorlatok, testnevelés:
A gyerekek a minden napos testnevelés bevezetésével napi szinten részesülnek a testnevelés órákon különböző testgyakorlatokban. A testnevelés fontosságát már az előző foglalkozáson kielemeztük. Ezt az órát, bemelegítéssel kezdtük, majd kis kártyákat kaptak a gyerekek. Mindegyiken különböző testgyakorlat volt feltüntetve. Ezeket kellett magvalósítaniuk, elsajátítaniuk, bemutatniuk.
Az óra jól sikerült, bár voltak inaktív gyerekek, akik nem szerettek volna már a 7. órában mozogni.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B” KOMPONENS)
8. foglalkozás: Ismertetésre került az Európai Unió himnuszának története; majd bemutatásra került a zeneszerző és az eredeti német vers írója. Ez után magyarul olvastuk el a vers fordítását, és beszélgettünk arról, miről szól a költemény, miért választhatták több nemzet himnuszává. Ezután meghallgattuk a zeneművet, majd megpróbáltuk elénekelni, és megtanulni.
Nyelvi foglalkozás – 1. csoport
Nyugatnémet nagyvárosok II. / Frankfurttól Münchenig
Célok: a tanulók ismerkedjenek meg Németország nyugati felének nagyvárosaival, különös tekintettel Frankfurtra, Stuttgartra, Münchenre, ismerjenek fel nevezetes épületeket (pl: Ceruzaház Frankfurtban, Frankfurti repülőtér, Stuttgarti pályaudvar, Müncheni városháza, Olimpiapark stb.), tudjanak röviden beszélni az ezekben a városokban folyó rendszeresen megrendezésre kerülő eseményekről (pl: Frankfurti könyvvásár, Müncheni karnevál, Oktoberfest). Készítsenek írásban leíró fogalmazást a levél formai keretein belül egy látványosságról vagy eseményről. Munkaformák: frontális munka, egyéni munka.
Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, helyesírás.
A tanulók fogalmazásaiban visszaköszöntek az előző órákon gyakran használt kifejezések, szófordulatok. A mondatszerkezetek helyes használata még sok kívánni valót hagy maga után főleg az alacsonyabb évfolyamú tanulóknál.
Nyelvi foglalkozás – 2. csoport
Nyugatnémet nagyvárosok II. / Frankfurttól Münchenig
Célok: a tanulók ismerkedjenek meg Németország nyugati felének nagyvárosaival, különös tekintettel Frankfurtra, Stuttgartra, Münchenre, ismerjenek fel nevezetes épületeket (pl: Ceruzaház Frankfurtban, Frankfurti repülőtér, Stuttgarti pályaudvar, Müncheni városháza, Olimpiapark stb.), tudjanak röviden beszélni az ezekben a városokban folyó rendszeresen megrendezésre kerülő eseményekről (pl: Frankfurti könyvvásár, Müncheni karnevál, Oktoberfest). Készítsenek írásban leíró fogalmazást a levél formai keretein belül egy látványosságról vagy eseményről. Munkaformák: frontális munka, egyéni munka.
Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, helyesírás.
A tanulók fogalmazásaiban visszaköszöntek az előző órákon gyakran használt kifejezések, szófordulatok. A mondatszerkezetek helyes használata még sok kívánni valót hagy maga után főleg az alacsonyabb évfolyamú tanulóknál.
Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv és irodalom – 1. – 2. csoport
1.- 2. hét: 1. -2. óra
Az elbeszélő költemény szereplőinek jellemzése- külső és belső tulajdonságok alapján (János Vitéz)
Célok és feladatok:
– A megszemélyesítés, mint költői eszköz felismertetése
– Szövegalkotási feladatok – jellemzés készítése szóban
Fejlesztési területek, kompetenciák:
-Szövegalkotási képesség fejlesztése
-A szereplők külső és belső tulajdonságainak azonosítása
A szövegalkotási feladatok általában véve problémát okoznak a szókincs fejletlensége miatt. Többen nehezen nyilvánulnak meg, és pontatlanul, hiányosan fogalmazzák meg a gondolataikat.