Heti foglalkozások 9.

Tematikus foglalkozás (“A” KOMPONENS)

04.04.: A higiéniai körülmények preventív hatása:

A foglalkozáson megbeszéltük, hogy mit jelent, honnan ered a higiénia szó. Ki – mit ért alatta? Milyen környezetben használja? A beszélgetést követően rögzítettük az alapvető higiéniás szabályokat (rendszeres, alapos, szappanos/ fertőtlenítős kézmosás, rendszeres tisztálkodás/zuhanyzás, köhögés / tüsszentés szabályai, betegségek esetén kerüljük a közösségeket, beteg ember ápolásakor használjunk szájmaszkot, gumikesztyűt stb.), majd az otthoni higiéniát is kifejtettük (gyakori szellőztetés, lakótér, fürdő, mosdó, konyha rendszeres tisztán tartása, helyes konyhatechnikai eljárások alkalmazása).

Az óra végén összefoglaltuk, hogy a fent említett szabályok betartása miért fontos, mire kell fokozottabban figyelnünk a hétköznapi életünk során. A foglalkozás nagyon hasznosnak bizonyult, a gyerekek körében.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B” KOMPONENS)

9.  foglalkozás: Az Európai Unióval kapcsolatos ismeretszerzést az Unió nevezetességeinek bemutatásával folytattuk. Az Internet és képek felhasználásával az Unió egyes tagállamait sorra véve megnéztük, hogy mik azok a látványosságok, melyekről egyből felismerhető jegy adott tagállam.

Nyelvi foglalkozás – 1. csoport

Egy különleges város, Berlin

Célok: a tanulók ismerjék meg a XX. század második felének Németországot érintő leglényegesebb eseményeit, az ország és Berlin két részre osztását, valamint Németország újra egyesítésében hazánk történelmi szerepét. Gyakorolják az elbeszélő múltat, ismételjék az időhatározói mellékmondatokat. Tudjanak meghatározásokat szómagyarázatokkal összepárosítani. Munkaformák: tanári magyarázat, frontális munka, páros munka.

Fejlesztendő kompetenciák:  figyelem összpontosítása, szókincsbővítés, nyelvhelyesség, olvasott szöveg értése.

A tanulók számára idegen volt eleinte a XX. századi éra, ezért az olvasott szöveget nehezen értelmezték.

Nyelvi foglalkozás – 2. csoport

Egy különleges város, Berlin

Célok: a tanulók ismerjék meg a XX. század második felének Németországot érintő leglényegesebb eseményeit, az ország és Berlin két részre osztását, valamint Németország újra egyesítésében hazánk történelmi szerepét. Gyakorolják az elbeszélő múltat, ismételjék az időhatározói mellékmondatokat. Tudjanak meghatározásokat szómagyarázatokkal összepárosítani. Munkaformák: tanári magyarázat, frontális munka, páros munka.

Fejlesztendő kompetenciák:  figyelem összpontosítása, szókincsbővítés, nyelvhelyesség, olvasott szöveg értése.

A tanulók számára idegen volt eleinte a XX. századi éra, ezért az olvasott szöveget nehezen értelmezték, sok magyarázatra volt szükség, és a bemutatott képanyag is segített a szövegfeldolgozásban.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv- és irodalom – 1. – 2. csoport

1.- 2.hét 1.-2. óra

A szófajok

A főnévről tanultak rendszerezése, gyakorlása

-A főnév fajtái, helyesírásuk;

-A tulajdonnevek csoportjai -A személynevek, földrajzi nevek

Célok és feladatok:

– A főnevekről szerzett korábbi tapasztalatok, ismeretek előhívása, rendszerbe foglalása

– Kapcsolódás más tantárgyakhoz (földrajz, történelem…)

Fejlesztési területek, kompetenciák:

A személynevek, földrajzi nevek helyesírási szabályainak alkalmazása

A szabályok ismerete általában megfelelő volt. Alkalmazásuk írás (tollbamondás, akaratlagos írás) során már gondot jelentett. Helyesírási totóval, különféle nyelvi fejtörőkkel játékos formában gyakoroltuk az elméleti tudnivalókat, amelyet nagyon élveztek.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.