Társadalmi felelősségvállalás 4.

2019. június 4-én a nemzeti összetartozás napját ünnepeltük az Aparhanti Általános Iskolában, s a trianoni békeszerződés aláírására emlékeztünk. Ennek apropóján magyar történelmi témanapot tartottunk iskolánk diákjai számára.

A napot az iskola aulájában megtartott megemlékezéssel indítottuk. Az 5. osztályos tanulók verses, zenés műsorára 8-tól 8.30.-ig került sor. Ezután a diákokat 3 csoportra osztottuk.

Az 5. és 6. osztályosok csoportmunkában dolgoztak. Mindegyik csoport kapott egy leírást és egy alaprajzot az egri vár 1552-es állapotáról, s egy regényrészletet az Egri csillagok című regényből, s a forrásokhoz játékos feladatlapot. A nap további részében elkészítették az egri vár makettjét sóliszt gyurmából a korábban megkapott alaprajz, szövegrészlet és képek alapján.

A 7-8. osztályosok a trianoni békediktátummal, s a határon túli magyarság két világháború közötti helyzetével foglalkoztak. A foglalkozás nyitányaként megnéztek egy dokumentumfilmet Magyarország 1. világháborús vereségéről, a trianoni békeszerződésről, s annak politikai, gazdasági, etnikai következményeiről. A foglalkozás második részében csoportmunkában dolgozták fel a határon túli magyarság helyzetét a Monarchia utódállamaiban. Az egyes csoportok csomagolópapírra készítettek jegyzetet az egyes országokban élő magyarok helyzetéről, majd ezt a vázlatot megosztották társaikkal, akik más államokban élő magyarok helyzetével foglalkoztak.

A magyar történelmi témanap gördülékenyen, jó hangulatban telt az Aparhanti Általános Iskolában. A diákok amellett, hogy egész nap le voltak foglalva színes programokkal, szabadon mozoghattak az állomások között, megnézhették, hogy mivel foglalkoznak a többiek. Sőt, a rajzolást és éneklést hamarabb megunó alsósok közül sokan beültek a 7-8. osztályosok termébe, hogy meghallgassák kiselőadásaikat, de nagy érdeklődés övezte a 6. osztályosok termében készülő makettet is.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.