Előadás: Nemzetközi együttműködések jelentősége

Buga Mihály előadása-2019. 03.06. 14:00

2019. március 6-án Buga Mihály rekreációs és társadalomszervezési szakértőt, kommunikációs szakembert, újságírót fogadtuk az Aparhanti Általános Iskolában. Mihály nem először járt nálunk, 2018. november 28-án már volt szerencsénk meghallgatni az egészséges életmódról szóló előadását iskolánk tornatermében. Akkor az iskola minden diákja részt vett a foglalkozáson, ezúttal azonban a téma a nemzetközi együttműködésének jelentőségének bemutatása volt, ami a fiatalabb korosztály számára nem érdekes, és nem is befogadható, így csak a 6-8. évfolyam vett részt rajta.

Az előadáshoz a 8. osztályosok termét rendeztük be, mert itt van felszerelve az iskola egyik okostáblája, így biztosítottuk a kivetítési lehetőséget, s az előadó számára laptopot is biztosítottunk.

Buga Mihály a nemzetközi együttműködések jelentőségét napjaink bonyolult politikai-társadalmi rendszerének hálójában is leegyszerűsítve, értelmezve mutatta be. A fő hangsúly az együttműködési területek mellett a nemzetközi szervezetekre, az ENSZ-re, a NATO-ra és a Visegrádi Négyekre, valamint a második részben kifejezetten az Európai Unióra esett.

Nagy örömömre szolgált, hogy a felső tagozatos diákok megismerkedhettek a nemzetközi együttműködések különböző formáival, képet formálhattak az ENSZ, NATO és az Európai Unió működéséről, mert ezekkel a fogalmakkal a médián keresztül nap mint nap találkoznak, azonban  először 8. évfolyamon kaphatnak róluk releváns információkat a történelemórák keretében. Különösen fontosnak tartom, hogy az Európai Unióval kapcsolatban tisztába tette a fogalmakat, hiszen ennek a társulásnak a keretein belül élünk, a gyerekek számára azonban úgy látom, hogy ez egy elvont fogalom, nem egészen értették eddig, hogy ez pontosan milyen társulást jelent, milyen előnyökkel, jogokkal és kötelezettségekkel jár az Unió tagországának lenni.

Buga Mihály előadását interaktív formában, beszélgetéssel kísérve, a felsősök számára befogadható formában tartotta meg. Az előadást követő történelemórákon módomban állt utánajárni, hogy a gyerekek mit hoztak magukkal erről az előadásról, s azt tapasztaltam, hogy sok félreértés tisztázódott bennük, átfogó képet kaptak a nemzetközi együttműködések jellegéről, szerveiről.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.