Tematikus foglalkozás (“A”KOMPONENS)
02.01.: Az egészséges életmód értelmezése:
Az egészséges életmód alapjaként általában 8 alapelvet szoktak felállítani. Ezek mindegyikének betartása szükséges ahhoz, hogy valaki egészséges életmódot folytató emberré válhasson. A 8 alapelv elemei a következők: megfelelő táplálkozás, rendszeres testmozgás, elegendő mennyiségű vízfogyasztás, a napfény éltető erejének mindennapi élvezése, helyes légzéstechnika elsajátítása, mértékletesség az élet minden területén, elegendő pihenés és nyugalom megteremtése, valamint a testi-lelki egyensúly kialakítása is elengedhetetlen alkotórész. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy ezen alappilléreket részletesen átbeszéljük a gyerekekkel.
A foglalkozáson lehetőségük volt a gyerekeknek beszélgetés keretén belül elmondani gondolataikat, és szembesülni azok helyességével, hiányosságaival.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B”KOMPONENS)
1. foglalkozás: Az Európai Unióval kapcsolatban először csoportokban gyűjtötték össze a tanulók, hogy milyen ismeretekkel rendelkeznek. A tanulók megismerhették a legfontosabb fogalmakat. Pl. Unió, Európa, integráció stb.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv és irodalom – 1.- 2. csoport
1.-2. hét: 1. -2. óra
Petőfi Sándor: János vitéz c. elbeszélő költeménye
Célok és feladatok:
– A mű szerzőjének bemutatása
– A költemény iránti kedv felkeltése
Fejlesztési területek, kompetenciák:
– A hangos olvasás, a kifejező olvasás technikájának gyakorlása
– Az értő olvasás fejlesztése, az írott szöveg értelmezése
– A költő életével, valamint a mű keletkezésével kapcsolatos ismeretek bővítése
– A tanulás tanítása
– Nemzeti öntudat, hazafias nevelés
Az értő olvasás fejlesztése, illetve az írott szöveg értelmezése ebben a csoportban is fontosnak bizonyult. Ezeken a területeken a gyerekek gyengébben teljesítenek.
NYELVI FOGLALKOZÁSOK
1. – 2. csoport
Német nyelvterületek Európában/ Deutsche Sprachgebiete in Europa
A foglalkozás célja a német nyelvű országokon és az egyes európai országokon belül élő német anyanyelvű kisebbségeken keresztül felhívni a tanulók figyelmét a nyelvtanulás fontosságára. Feladatok: tájékozódás a térképen, a német népcsoportok néhány közös jellegzetességének megismerése. Munkaformák: csoportmunka, frontális osztálymunka, PP.
A gyerekek nagyon élvezték a csoportmunkát, és az atlaszon való tájékozódást is.
Fejlesztendő kompetenciák: hallott szöveg értése, beszédkészség.