Heti foglalkozások 1.

Tematikus foglalkozás (“A”KOMPONENS)

02.01.: Az egészséges életmód értelmezése:

Az egészséges életmód alapjaként általában 8 alapelvet szoktak felállítani. Ezek mindegyikének betartása szükséges ahhoz, hogy valaki egészséges életmódot folytató emberré válhasson. A 8 alapelv elemei a következők: megfelelő táplálkozás, rendszeres testmozgás, elegendő mennyiségű vízfogyasztás, a napfény éltető erejének mindennapi élvezése, helyes légzéstechnika elsajátítása, mértékletesség az élet minden területén, elegendő pihenés és nyugalom megteremtése, valamint a testi-lelki egyensúly kialakítása is elengedhetetlen alkotórész. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy ezen alappilléreket részletesen átbeszéljük a gyerekekkel.

A foglalkozáson lehetőségük volt a gyerekeknek beszélgetés keretén belül elmondani gondolataikat, és szembesülni azok helyességével, hiányosságaival.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B”KOMPONENS)

1. foglalkozás: Az Európai Unióval kapcsolatban először csoportokban gyűjtötték össze a tanulók, hogy milyen ismeretekkel rendelkeznek. A tanulók megismerhették a legfontosabb fogalmakat. Pl. Unió, Európa, integráció stb.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv és irodalom – 1.- 2. csoport 

1.-2. hét: 1. -2. óra

Petőfi Sándor: János vitéz c. elbeszélő költeménye

Célok és feladatok:

–  A mű szerzőjének bemutatása

–  A költemény iránti kedv felkeltése

Fejlesztési területek, kompetenciák:

–  A hangos olvasás, a kifejező olvasás technikájának gyakorlása

–  Az értő olvasás fejlesztése, az írott szöveg értelmezése

–  A költő életével, valamint a mű keletkezésével kapcsolatos ismeretek bővítése

–  A tanulás tanítása

–  Nemzeti öntudat, hazafias nevelés

Az értő olvasás fejlesztése, illetve az írott szöveg értelmezése ebben a csoportban is fontosnak bizonyult. Ezeken a területeken a gyerekek gyengébben teljesítenek.

NYELVI FOGLALKOZÁSOK 

1. – 2. csoport 

Német nyelvterületek Európában/ Deutsche Sprachgebiete in Europa

A foglalkozás célja a német nyelvű országokon és az egyes európai országokon belül élő német anyanyelvű kisebbségeken keresztül felhívni a tanulók figyelmét a nyelvtanulás fontosságára. Feladatok: tájékozódás a térképen, a német népcsoportok néhány közös jellegzetességének megismerése. Munkaformák: csoportmunka, frontális osztálymunka, PP.

A gyerekek nagyon élvezték a csoportmunkát, és az atlaszon való tájékozódást is.

Fejlesztendő kompetenciák: hallott szöveg értése, beszédkészség.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.