Tematikus foglalkozás (“A”KOMPONENS)
02.07.: A rendszeres életvitel fontossága:
A rendszeresség kialakítása, gyakorlása nagyon fontos az ember életében. Minél hamarabb kialakul egy megszokott rendszer, bioritmus, annál jobban beépül az ember hétköznapjaiba, szokássá válik. Iskolás gyerekeknél ez különösen fontos, hiszen reggel időre érkeznek az iskolába, napközben – szünetekben, órákon – időre kell elvégezni a feladataikat, majd délután saját maguknak kell beosztaniuk az idejüket, hogy minden tevékenységgel időre végezzenek, különben az esti lefekvés kitolódik, aminek másnap reggel látja kárát a gyerek.
Érdekes volt megtapasztalni, hogy a gyerekek nagy részének még nincs kialakult, bevált rutinja, ezáltal az iskolai teljesítményük is hullámzó, míg mások mindent, minden nap ugyanúgy csinálnak, és sokkal kiegyenlítettebben teljesítenek az iskolában.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió (“B”KOMPONENS)
2. foglalkozás: az Európa térképen megkerestük és jelöltük az uniós országokat. Cél volt, hogy a gyerekekben érdeklődést alakuljon ki más népek, más országok megismeréséhez. Majd képeken keresztül az egyes országok jellegzetességeit tekintettük meg, melyet nagy élvezettel néztek a gyerekek.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv és irodalom – 1. – 2. csoport
1.-2. hét: 1. -2. óra
Petőfi Sándor: János vitéz c. elbeszélő költeménye
Célok és feladatok:
– A mű szerzőjének bemutatása
– A költemény iránti kedv felkeltése
Fejlesztési területek, kompetenciák:
– A hangos olvasás, a kifejező olvasás technikájának gyakorlása
– Az értő olvasás fejlesztése, az írott szöveg értelmezése
– A költő életével, valamint a mű keletkezésével kapcsolatos ismeretek bővítése
– A tanulás tanítása
– Nemzeti öntudat, hazafias nevelés
Az értő olvasás fejlesztése, illetve az írott szöveg értelmezése ebben a csoportban is fontosnak bizonyult. Ezeken a területeken a gyerekek gyengébben teljesítenek.
NYELVI FOGLALKOZÁSOK
1. – 2. csoport
Németország általános jellemzői/ Allgemeines über Deutschland
Célok: Németország földrajzi jellegzetességeinek, államformájának, az ország jelképeinek (zászló, címer, himnusz) megismerése. Feladatok: térképismeret, jelképek magyarázata eddig tanult történelmi ismereteken keresztül, a himnusz szövegének értelmezése. Munkaformák: páros munka, önálló munka.
Fejlesztendő kompetenciák: Írott szöveg értése, szókincs bővítése.