Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018-09-14 14,00-15,00
Testünk, testrészek.
- Emberi testről szóló ismeretterjesztő könyvek bemutatása
- Az interneten a wikipédia.hu oldalon a testünkről szóló ismeretterjesztő szöveg elolvasása után villámkártyák készítése
- Igaz, hamis állítások testrészekről
- Énekes, mozgásos játék: – Előre a jobb kezed, utána hátra…
- Ki vagyok én? /játék: bemutatkozás, pl. szappan, törölköző, fésű, stb.)
- Kézműves tevékenység: dobókockák készítése, különböző arcok rajzolása rá (mosolygó, mérges, elkeseredett, dühös)
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018-09-14 15,00-16,00
Európa népessége
- Az emberiségnek megközelítőleg hány százaléka él Európában
- Milyen változások figyelhetők meg
- Európa átlagos népsűrűségének kiszámítása
- Mely térségekben térhet el jelentősen a népsűrűség az átlagostól
- Európa névjegykártyájának megtervezése, háttér kialakítása, adatok megjelenítése
- Úton Európában, személyes élmények, ismeretek
- Meglévő információk összegyűjtése, csoportosítása.
- Élmények, információk csoportosítása Uniós országok szerint
Tantárgyi fejlesztés – magyar
szeptember 13. 14-15 óra, 15-16 óra
A és B komponens-1-2.csoport
Anyag: Az irodalmi művek műfaji sajátosságai – Az elbeszélő költemények
Célok és feladatok:
– Az eddig tanult irodalmi műfajok felidézése, rendszerezése, rövid áttekintése
– Az elbeszélő költemények műfaji jellemzőinek felelevenítése
– Az epika műnemének sajátosságai
Fejlesztési területek:
– A tanulás tanítása a korábbi ismeretek felidézése révén
– Irodalmi kultúra, az irodalmi művek értelmezése
A gyerekek csoportmunkában dolgoztak. Kooperatív tanulási technikákat alkalmazva dolgozták fel az adott témakört.
Konklúzió:
1.csoport
Feladatvégzés során nagyon sok korábban szerzett ismeret került felszínre, sikerült rendszerezni azokat. A foglalkozást egy jó hangulatú vetélkedővel zártuk.
2.csoport
A János Vitéz felidézése sokat segített a műfaji sajátosságok összegzésében. Kellő motivációt jelentett az óra jó hangulatának fenntartásában.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2018. 09. 12. 14.00-15.00
B csoport 2018. 09. 12. 15.00-16.00
Irodalmi ismeretek: a „Népi könyvek” / Die „Volksbücher: Till Eulenspiegel
A foglalkozás célja a középkori német irodalomnak a köznép vágyait kifejező, gyermekek által is érthető és értékelhető részének megismerése. A tanulóknak legyen fogalmuk a középkori polgárság életéről (városok, céhek stb.), kapcsolják össze a foglalkozáson tanultakat történelmi ismereteikkel. Feladatok: használják az elbeszélő múltat történet mesélésére, tegyék át az E/3-ben íródott történetet egyes szám első személybe. Munkaformák: csoportmunka, frontális munka, PP.
Fejlesztendő kompetenciák: szövegalkotás, beszédkészség nyelvhelyesség.
A tanulók csoportmunkában dolgozták fel a történeteket (A csop: Till Eulenspiegel és a szamár; B csop: Eulenspiegel mint orvos), és adták elő egyes szám első személyben. A mesélő csörgősipkát viselt és mindig továbbadta a következőnek. Ez nagy derültséget okozott a gyerekek közt.