Heti foglalkozások 21.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2018-09-14 14,00-15,00

Testünk, testrészek.

  • Emberi testről szóló ismeretterjesztő könyvek bemutatása
  • Az interneten a wikipédia.hu oldalon a testünkről szóló ismeretterjesztő szöveg elolvasása után villámkártyák készítése
  • Igaz, hamis állítások testrészekről
  • Énekes, mozgásos játék: – Előre a jobb kezed, utána hátra…
  • Ki vagyok én? /játék: bemutatkozás, pl. szappan, törölköző, fésű, stb.)
  • Kézműves tevékenység: dobókockák készítése, különböző arcok rajzolása rá (mosolygó, mérges, elkeseredett, dühös)

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2018-09-14 15,00-16,00

Európa népessége

  • Az emberiségnek megközelítőleg hány százaléka él Európában
  • Milyen változások figyelhetők meg
  • Európa átlagos népsűrűségének kiszámítása
  • Mely térségekben térhet el jelentősen a népsűrűség az átlagostól
  • Európa névjegykártyájának megtervezése, háttér kialakítása, adatok megjelenítése
  • Úton Európában, személyes élmények, ismeretek
  • Meglévő információk összegyűjtése, csoportosítása.
  • Élmények, információk csoportosítása Uniós országok szerint

Tantárgyi fejlesztés – magyar

szeptember 13. 14-15 óra, 15-16 óra

A és B komponens-1-2.csoport

Anyag: Az irodalmi művek műfaji sajátosságai – Az elbeszélő költemények

            Célok és feladatok:

– Az eddig tanult irodalmi műfajok felidézése, rendszerezése, rövid áttekintése

– Az elbeszélő költemények műfaji jellemzőinek felelevenítése

– Az epika műnemének sajátosságai

Fejlesztési területek:

– A tanulás tanítása a korábbi ismeretek felidézése révén

– Irodalmi kultúra, az irodalmi művek értelmezése

A gyerekek csoportmunkában dolgoztak. Kooperatív tanulási technikákat alkalmazva dolgozták fel az adott témakört.

Konklúzió:

1.csoport

Feladatvégzés során nagyon sok korábban szerzett ismeret került felszínre, sikerült rendszerezni azokat. A foglalkozást egy jó hangulatú vetélkedővel zártuk.

2.csoport

A János Vitéz felidézése sokat segített a műfaji sajátosságok összegzésében. Kellő motivációt jelentett az óra jó hangulatának fenntartásában.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2018. 09. 12. 14.00-15.00

B csoport 2018. 09. 12. 15.00-16.00

Irodalmi ismeretek: a „Népi könyvek” / Die „Volksbücher: Till Eulenspiegel

A foglalkozás célja a középkori német irodalomnak a köznép vágyait kifejező, gyermekek által is érthető és értékelhető részének megismerése. A tanulóknak legyen fogalmuk a középkori polgárság életéről (városok, céhek stb.), kapcsolják össze a foglalkozáson tanultakat történelmi ismereteikkel. Feladatok: használják az elbeszélő múltat történet mesélésére, tegyék át az E/3-ben íródott történetet egyes szám első személybe. Munkaformák: csoportmunka, frontális munka, PP.

Fejlesztendő kompetenciák: szövegalkotás, beszédkészség nyelvhelyesség.

A tanulók csoportmunkában dolgozták fel a történeteket (A csop: Till Eulenspiegel és a szamár; B csop: Eulenspiegel mint orvos), és adták elő egyes szám első személyben. A mesélő csörgősipkát viselt és mindig továbbadta a következőnek. Ez nagy derültséget okozott a gyerekek közt.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.