Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2019-01-25 14,00-15,00
Táplálékpiramis
- Egy képzelt vonal mentén felsorakoznak a gyerekek, annak alapján, mennyire értenek egyet a feltett kérdésekkel. A kérdések az egészséges életmóddal kapcsolatosak. (Pl. Egészséges-e, ha csak 2 szál cigarettát szívsz naponta?) (Véleményvonal, Véleménynyilvánítás, hallás utáni szövegértés.)
- Táplálékpiramis bemutatása. (Frontális tanári magyarázat, megfigyelés, táplálékpiramis ábra.)
- Táplálékpiramis elkészítése. (Rendszerezés Ok-okozati összefüggés Esztétikai érzék. Kooperatív csoportmunka.)
- Az elkészült művek bemutatása. (Kommunikáció. Csoportos tárlatvezetés.)
- A munka értékelése. (Értékelés Önértékelés Önismeret és a társak ismerete. Egyéni Csoportos: csoportforgó.)
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2019-01-25 15,00-16,00
EU Parlamentje
- Talán már hallottad, hogy az EU-nak saját Parlamentje van, ahová a polgárok demokratikusan megválaszthatják a számukra legszimpatikusabb jelölteket. Lehetséges, hogy láttad már a híradóban hazád miniszterelnökét, ahogy a többi országbeli kollégájával találkozik Brüsszelben. Ők közösen alkotják az Európai Tanácsot, és hozzák meg a fontos döntéseket.
- Az európai uniós jogszabályokat a (751 közvetlenül megválasztott képviselővel rendelkező) Európai Parlament és az (egyes EU-tagállamok minisztereiből álló) Tanács alkotja meg. Az Európai Bizottság dolga, hogy javaslatot tegyen az új jogszabályokra, illetve hogy felügyelje azok betartását.
- Az Uniónak saját alapjogi chartája van.
- https://www.youtube.com/watch?v=IRjzx6ruEP8
- Az Európai Unió létrejötte és az európai polgárok alapvető jogai
Beszélgetés a gondolatébresztő film megtekintése után.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
január 24.
37.foglalkozás
1. csoport: 14-15 óra
2. csoport: 15-16 óra
Anyag:
- Az egyszerű mondat szerkezete.Az alany és az állítmány
- Az állítmány szófaja
Célok és feladatok:
- Az állítmány felismerésének gyakorlása
- Metanyelvi szöveg értelmezése
- Grammatikai szabályrendszer kialakítása
Fejlesztési területek,kompetenciák:
- Nyelvi kompetencia
- Szociális kompetenciák
- Kognitív kompetencia
Konklúzió:
1.csoport: Egyszerű mondatok elemzésével gyakoroltuk az állítmány felismerését. Jártasak voltak benne, nem okozott nehézséget számukra a szófajának megállapítása sem.
2. csoport: Ebben a csoportban az állítmány szófajának megállapítása segítséget igényelt.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2019. 01. 23. 14.00-15.00
B csoport 2019. 01. 23. 15.00-16.00
Módbeli segédigék gyakorlása
A foglalkozás célja, hogy a gyerekek az előző órán elsajátított és begyakorolt sporttal kapcsolatos kifejezéseket alkalmazva ismételjék és gyakorolják a módbeli segédigéket. Tudjanak hiányos mondatokat kiegészíteni a helyesen ragozott igékkel. Összekapcsoljuk a módbeli segédigék gyakorlását az előző foglalkozáson elsajátított „brauchen” ige használatával. Saját piramisvers összeállítása. Munkaformák: csoportmunka, frontális munka, egyéni munka.
Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, írásbeli kifejezőkészség, kreativitás, emlékezet
A módbeli segédigéket a hetedik és nyolcadik osztályosok már ismerték, nekik könnyűnek tűntek a feladatok. A kisebbek számára még nehézséget jelentettek a feladatok. Mindkét korosztály ügyes piramisverseket írt.