Heti foglalkozások 38.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2019-01-25  14,00-15,00

Táplálékpiramis

  • Egy képzelt vonal mentén felsorakoznak a gyerekek, annak alapján, mennyire értenek egyet a feltett kérdésekkel. A kérdések az egészséges életmóddal kapcsolatosak. (Pl. Egészséges-e, ha csak 2 szál cigarettát szívsz naponta?) (Véleményvonal, Véleménynyilvánítás, hallás utáni szövegértés.)
  • Táplálékpiramis bemutatása. (Frontális tanári magyarázat, megfigyelés, táplálékpiramis ábra.)
  • Táplálékpiramis elkészítése. (Rendszerezés Ok-okozati összefüggés Esztétikai érzék. Kooperatív csoportmunka.)
  • Az elkészült művek bemutatása. (Kommunikáció. Csoportos tárlatvezetés.)
  • A munka értékelése. (Értékelés Önértékelés Önismeret és a társak ismerete. Egyéni Csoportos: csoportforgó.)

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2019-01-25  15,00-16,00

EU Parlamentje

  • Talán már hallottad, hogy az EU-nak saját Parlamentje van, ahová a polgárok demokratikusan megválaszthatják a számukra legszimpatikusabb jelölteket. Lehetséges, hogy láttad már a híradóban hazád miniszterelnökét, ahogy a többi országbeli kollégájával találkozik Brüsszelben. Ők közösen alkotják az Európai Tanácsot, és hozzák meg a fontos döntéseket.
  • Az európai uniós jogszabályokat a (751 közvetlenül megválasztott képviselővel rendelkező) Európai Parlament és az (egyes EU-tagállamok minisztereiből álló) Tanács alkotja meg. Az Európai Bizottság dolga, hogy javaslatot tegyen az új jogszabályokra, illetve hogy felügyelje azok betartását.
  • Az Uniónak saját alapjogi chartája van.
  • https://www.youtube.com/watch?v=IRjzx6ruEP8
  • Az Európai Unió létrejötte és az európai polgárok alapvető jogai

Beszélgetés a gondolatébresztő film megtekintése után.

Tantárgyi fejlesztés – magyar

január 24.

37.foglalkozás

1. csoport: 14-15 óra

2. csoport: 15-16 óra

Anyag:

  • Az egyszerű mondat szerkezete.Az alany és az állítmány
  • Az állítmány szófaja

Célok és feladatok:  

  • Az állítmány felismerésének gyakorlása
  • Metanyelvi szöveg értelmezése
  • Grammatikai szabályrendszer kialakítása

Fejlesztési területek,kompetenciák:

  • Nyelvi kompetencia
  • Szociális kompetenciák
  • Kognitív kompetencia

Konklúzió:

1.csoport: Egyszerű mondatok elemzésével gyakoroltuk az állítmány felismerését. Jártasak voltak benne, nem okozott nehézséget számukra a szófajának megállapítása sem.

2. csoport: Ebben a csoportban az állítmány szófajának megállapítása segítséget igényelt.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2019. 01. 23. 14.00-15.00

B csoport 2019. 01. 23. 15.00-16.00

Módbeli segédigék gyakorlása

A foglalkozás célja, hogy a gyerekek az előző órán elsajátított és begyakorolt sporttal kapcsolatos kifejezéseket alkalmazva ismételjék és gyakorolják a módbeli segédigéket. Tudjanak hiányos mondatokat kiegészíteni a helyesen ragozott igékkel. Összekapcsoljuk a módbeli segédigék gyakorlását az előző foglalkozáson elsajátított „brauchen” ige használatával. Saját piramisvers összeállítása. Munkaformák: csoportmunka, frontális munka, egyéni munka.

Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, írásbeli kifejezőkészség, kreativitás, emlékezet

A módbeli segédigéket a hetedik és nyolcadik osztályosok már ismerték, nekik könnyűnek tűntek a feladatok. A kisebbek számára még nehézséget jelentettek a feladatok. Mindkét korosztály ügyes piramisverseket írt.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.