Heti foglalkozások 37.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2019-1-18  14,00-15,00

Közös mesealkotás egészséghez kapcsolódóan

  • A gyerekek körben ülnek, egy középen áll és mondja: Cseréljenek helyet, akik … ! Ő is megpróbál helyet szerezni magának. Akinek nem jut hely, középen állva folytatja a játékot.

(Mozgáskoordináció, figyelem,, játékos ismeretfelidézés)

  • Mindenki húz egy szókártyát. A feladat egy összefüggő mese elmondása. Mindenki a húzott szót felhasználva folytatja a tanár által elkezdett mesét a körben ülés sorrendjében. (Szövegalkotás, kommunikáció, fantázia, együttműködés, türelem, tolerancia.)
  • A gyerekek elmondják a véleményüket a kialakult meséről. (Értékelés, önértékelés, kommunikáció, szövegalkotás.)
  • A mese cselekménye alapján az egészséges életet népszerűsítő nagyméretű rajzok készítése csoportmunkában. (Rendszerezés Ok-okozati összefüggés Esztétikai érzék. Vizuális készség. Kooperatív csoportmunka.
  • Az elkészült munkák kiállítása.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2019-01-18  15,00-16,00

Egyesülve a sokféleségben”.

  • A békés együttéléshez mindenkinek el kell fogadnia a többieket olyannak, amilyenek. Minden ország a saját hagyományait, nyelvét és kultúráját figyelembe véve működik. Mindezt szépen foglalja össze az EU jelmondata, amely így hangzik: „Egyesülve a sokféleségben”.
  • A különbözőségük ellenére az EU-s országok céljai közösek: Véleményetek szerint milyen közös célok lehetnek?
  • Azt szeretnék, hogy az EU minden országa sikeres legyen, és javuljon az ottani lakosok élete. Az EU már a világ legnagyobb gazdasági térségével büszkélkedhet.
  • Békére és biztonságra törekszenek Európában és világszerte. Az egymással vívott fegyveres harcok helyett inkább tárgyalóasztalhoz ülnek, és átbeszélik az egyes kérdéseket.
  • Arra törekednek, hogy az EU minden polgárát ugyanazok az alapvető jogok és szabadságok illessék meg, hogy megszűnjön a hátrányos megkülönböztetés, és hogy mindenki egyenlő esélyekkel rendelkezzék
  • Csoportmunkában a három alapelvből választva 1-1 kifejtése tanári segítséggel. A feldolgozáshoz szókártyák, képek állnak rendelkezésre.

Tantárgyi fejlesztés – magyar

január 17.

36.foglalkozás

1. csoport: 14-15 óra

2.csoport: 15-16 óra

Anyag: A helyesejtéssel történő versmondás II. (az előző foglalkozás folytatása)

Célok és feladatok:

-A A helyesejtéssel történő versmondás összetevői, tudatosításuk (hangsúly, hanglejtés,

időtartam, szünet, tekintettartás, testtartás,térköz,-és hangerő szabályozás)

Fejlesztési területek, kompetenciák:

-Versértelmezés, verselemzés

-Megfigyelés, képzelet, emlékezet

-Beszédkészség fejlesztés

-Versmondás képességének fejlesztése

-Érzelmek kifejezése a versmondás által

Konklúzió:

Az előző foglalkozások folytatásaként meghallgattunk további versmondásokat és kielemeztük azokat.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2019. 01. 16. 14.00-15.00

B csoport 2019. 01. 16. 15.00-16.00

Was brauchen wir? Sport és játék

A foglalkozás célja, hogy a tanulók bővítsék szókincsüket a sport témakörében. Tudják helyesen használni a „brauchen” igét, értsenek meg egyszerű szövegeket a sporttal kapcsolatosan. Páros munkával oldjanak meg rejtvényeket és alkossanak a már meglévő szókincsükkel új összetett szavakat, majd alkalmazzák ezeket mondatokban. Játékos feladatok megoldásával mondjanak egyszerű tő- ill. bővített mondatok a sport témakörében.

Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, kreativitás, írásbeli és szóbeli szövegalkotás, helyes kiejtés

A foglalkozáson eljátszottuk pantomimszerűen az egyes sportágakat, ennek alapján kellett a gyerekeknek mondatokat mondaniuk, ami nagy tetszést aratott. A névelőket viszont soha nem elég gyakorolni, ez a „brauchen” ige gyakorlása során újra kiderült.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.