Heti foglalkozások 14.

Tematikus foglalkozás – A komponens

2018.05.04.: Az alkohol

A foglalkozás fő témája az alkohol volt. Az óra során megbeszéltük a gyerekekkel, az alkohol fogyasztással kapcsolatban hallott ismereteiket, továbbá kibővítettük, elmélyítettük a tudásukat. Beszéltünk a csekély mértékű alkohol fogyasztásról (spiccesség), a részegségről, és az részegség öntudatlan állapotáról (alkoholmérgezés), illetve ezek kísérő tüneteiről. Kiegészítettük az ismereteket azzal, hogy az életkor és a nemek közti különbség, hogyan befolyásolja az alkohol szervezetre gyakorolt hatását. Sajnos sokan beszámoltak arról, hogy a családban/ rokonságban többen nyúlnak rendszeresen alkoholhoz, és ismernek alkoholistákat is. Szerencsére volt pozitív példa is, mert ismertek a gyerekek olyat is, akinek segített az alkohol elvonó kúra, és teljesen leszokott az alkohol fogyasztásról. Sajnos a mostani fiataloknál divat a nagymértékű alkoholfogyasztás, ezért különösen fontosnak tartottam, hogy nagyon alaposan kivesézzük ezt a témát.

Tematikus foglalkozás – B komponens

A foglalkozáson az Európában élő híres emberekről beszélgettek, melyik híres ember, melyik országból származik. A gyerekek versengtek ki tud több híres ember megemlíteni. A foglalkozás nagyon jó hangulatban telt, a gyerekek aktívan részt vettek a foglalkozáson.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

Liechtensteini Nagyhercegség

Célok: A tanulók ismerjék meg Liechtenstein legfontosabb földrajzi jellemzőit, ismerkedjenek meg a „monarchia” fogalmával (akik még nem tanulták történelemből). Gyakorolják a vonzatos mellékneveket és főneveket (pl. reich an+ Dat., arm an + Dat.), Olvasás szövegértés után legyenek képesek a többi német nyelvű országnál már alkalmazott séma szerint bemutatni a miniállamot. Munkaformák: frontális munka, egyéni munka

Fejlesztendő kompetenciák: szókincsbővítés, szövegértés, logikus gondolkodás

Noha a tanulók nagy része már hallott az európai miniállamokról, mégis rácsodálkoztak Liechtenstein méreteire.

Az elsajátított séma alapján elég könnyen ment a szöveg feldolgozása és az ország bemutatása néhány mondatban.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv – 1. csoport

Anyag: A névmások fajtái, rendszerezésük.

Célok és feladatok:

A névmás fogalmának elmélyítése, meghatározása

Szerepe a magyar nyelvben, összehasonlítása a tanult idegen nyelvvel

Fejlesztési terület:

A szófajok legjellemzőbb csoportjainak áttekintése, valamint a névmások.

Szerepük, alkalmazásuk

A névmások szövegszerkesztő szerepének megfigyelése a kommunikációban, alkalmazásuk a szövegfeldolgozásban.

Konklúzió: Egyéni és páros munkával végeztük a szófajtani ismeretek felidézését. A névmások jellemzőit, szerepüket a kommunikációban szituációs játékokkal ismételtük át.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv – 2. csoport

Anyag: A névmások fajtái, rendszerezésük.

Célok és feladatok:

A névmás fogalmának elmélyítése, meghatározása

Szerepe a magyar nyelvben, összehasonlítása a tanult idegen nyelvvel

Fejlesztési terület:

A szófajok legjellemzőbb csoportjainak áttekintése, valamint a névmások.

Szerepük, alkalmazásuk

A névmások szövegszerkesztő szerepének megfigyelése a kommunikációban, alkalmazásuk a szövegfeldolgozásban.

Konklúzió: A játékos úton történő rendszerezés, ismeretszerzés elérte a célját, az  ellenőrző feladatok elvégzésében alig volt tévesztés.

 

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.