Heti foglalkozások 17.

Tematikus foglalkozás – A komponens

2018.05.22.: A gyógyszerek

A soron következő órán a tanulók a gyógyszerekről beszélgettek. A gyógyszerfogyasztás az utóbbi években nagyon elterjedt szenvedélybetegség, mely a fiatal korosztályra is jellemző. A fájdalomcsillapítók, nyugtatók, altatók (antidepresszánsok) szedése a leggyakoribb. Kielemeztük ezek élő szervezetre gyakorolt hatásait (folyamatos használat mellett, az egyre nagyobb mennyiség súlyos függőséghez vezet, túladagolásuk halálhoz vezethet, csökkenő reflexek, családi/ baráti kapcsoltatok megromlása, figyelemzavar, memóriazavar, koncentráló képesség sérülés, súlyos elvonási tünetek). Sajnos volt 2-3 olyan gyerkőc, aki beszámolt, arról, hogy ismerősi körben van olyan, aki gyógyszert fogyaszt nagy mennyiségben. A foglalkozás keretén belül megemlítettük azt is, hogy a gyógyszer és alkohol fogyasztás együttes hatása droghasználatnak minősül, így különösen figyelni kell, nehogy ilyen szokás alakuljon ki a családban.

Tematikus foglalkozás – B komponens

Kapcsolódva az előző óra témájához az Európai Unió országaival (fővárosok, gazdaság, természeti szépségek) ismerkedtek. Térképet, képeket, videót néztek.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

A német nyelvű országok II.

Célok: az eddig szerzett ismeretek rendszerezése, ismétlése játékosan, verseny formájában (Stationenarbeit). A tanulók öt állomáson oldanak meg feladatokat, melyek összefoglalják és gyakoroltatják a német nyelvű országok jellemzőit és a tanult nyelvi fordulatokat. három állomáson önálló javítás történik, egy feladatot én javítok, egyet pedig a többi csapat meghallgat és értékel. Munkaformák: csoportmunka

Fejlesztendő kompetenciák: olvasás szövegértés, nyelvhelyesség, szövegalkotás

A gyerekek lelkesen vettek részt a csoportversenyben. Az öt csapat végső sorrendjében csak néhány pont különbség alakult ki.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv – 1. csoport

Anyag: A tulajdonnevek helyesírásának gyakorlása

Cél: A főnevek alcsoportjai, rendszerezésük

Fejlesztési területek: Anyanyelvi tudatosság fejlesztése

Ismeretanyag: Személy,- állatnevek, földrajzi nevek, csillagnevek helyesírása

A többelemű tulajdonnevek helyesírása okozott nagyobb nehézséget, ezt gyakoroltuk. A magyar helyesírás szabályai c. könyvet is használtuk a foglalkozás során.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv – 2. csoport

Anyag: A tulajdonnevek helyesírásának gyakorlása

Cél: A főnevek alcsoportjai, rendszerezésük

Fejlesztési területek: Anyanyelvi tudatosság fejlesztése

Ismeretanyag: Személy,- állatnevek, földrajzi nevek, csillagnevek helyesírása

A többelemű tulajdonnevek helyesírása okozott nagyobb nehézséget, totóval gyakoroltuk.

A földrajzi nevek (terek, hidak, hegyek, országok) nevének helyesírására fordítottunk nagyobb figyelmet.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.