Heti foglalkozások 16.

Tematikus foglalkozás – A komponens

2018.05.18. : A kábítószerek, drogok

A következő foglalkozás a kábítószerek, drogokról szólt. Az óra nagyrészt új ismeretek átadásával telt, hiszen a kábítószerek, drogok témája nem, vagy alig ismert az ilyen életkorú gyerekek körében. Megbeszéltük, hogy mit értünk drogok alatt (drog fogalma), illetve, hogy a közvetlen környezetünk is tele van drogokkal, továbbá nem csak testi (fizikai tünetek, testi fájdalmak), hanem lelki függőséget (drogéhség) is okoz. Beszéltünk a szülői felelősségről, mellyel a gyermekeket meg lehet óvni a droghasználattól, annak függőségétől. Végük összegeztük azt a sajnálatos tényt, hogy Magyarországon a  kábítószer – fogyasztás egyre növekvő mértéket mutat.

Tematikus foglalkozás – B komponens

A foglalkozás témája a hazánkkal szomszédos uniós országok megismerése, fővárosuk, jellemzőik megtárgyalása.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

A németnyelvű országok I.

Célok: az eddig szerzett ismeretek rendszerezése változatos feladat típusokkal, melyek a következők: szókereső, rejtvény, igaz/hamis, betűszavak, fogalommagyarázat, puzzle+ képleírás, ország felismerése a tanulók leírása alapján, összehasonlítás, nevezetességek elhelyezése a térképen stb. Munkaformák: frontális munka, egyéni munka, páros munka.

Fejlesztendő kompetenciák: logikus gondolkodás, íráskészség, szóbeli szövegalkotás, hallás utáni szövegértés

Sajnos kicsit túlterveztem a foglalkozást, de a feladatok lekötötték a gyerekek figyelmét, és felkészítették őket a következő foglalkozás csoportmunkájára.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv – 1. csoport

Anyag: A névmások egyes fajtái: A mutató, kérdő, általános és vonatkozó névmások

Célok és feladatok:

Meghatározási és csoportosítási lehetőségek

Mely szófajok helyettesíthetők a névmásokkal?

Fejlesztési területek:

A szófaji csoportok- középpontban a névmások- alaktani viselkedésének megfigyelése, főbb jellemzőinek felismertetése saját tapasztalati úton.

Konklúzió: Előfordultak a köznapi beszéd során legtöbbször elkövetett hibák, de valamennyit elemeztük, javítottuk.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv – 2. csoport

Anyag: A névmások egyes fajtái: A mutató, kérdő, általános és vonatkozó névmások

Célok és feladatok:

Meghatározási és csoportosítási lehetőségek

Mely szófajok helyettesíthetők a névmásokkal?

Fejlesztési területek:

A szófaji csoportok- középpontban a névmások- alaktani viselkedésének megfigyelése, főbb jellemzőinek felismertetése saját tapasztalati úton.

Konklúzió:

Drámajáték, szituációs játék eszközeivel gyakoroltuk a névmások szövegkörnyezetben való helyes alkalmazását.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.