Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018-09-21 14,00-15,00
Testünk, a korszerű táplálkozás
- Egymás magasságának, tömegének mérése, grafikonok készítése
- Betűhalmazból a táplálkozáshoz kapcsolódó szavak keresése
- Érdekességek a táplálkozásról: nestle.hu/nutrikid
- Az egészséges táplálkozás jegyében napi menü összeállítása
- Étkezéssel, étellel kapcsolatos dalok gyűjtése, éneklése
- Napi energiaszükséglet, kalóriaszámítás
- Ételek kalóriaértékének kigyűjtése, táblázat készítése
- Receptek gyűjtése és receptfüzet összeállítása az egészséges táplálkozás jegyében
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018-09-21 15,00-16,00
Európa történelme. Európa szerepe az emberiség történetében. Európai Uniós országok és a történelmi események
- Időszalagon események időpontjának elhelyezése
- Szövegelemzés alapján korszakok megállapítása.
- Európa történeti áttekintése.
- Európa vezető szerepének kialakulása az elmúlt századok során
- Az Unió létrejöttének időszaka
- Az Unió kialakulásának története
Tantárgyi fejlesztés – magyar
szeptember 20. 14-15 óra, 15-16 óra
A és B komponens-1-2.csoport
Anyag: Az elbeszélő költemény jellemző jegyei Fazekas Mihály: Lúdas Matyi című műve alapján.
Célok és feladatok:
-A mű cselekményének felidézése eseményképek alapján
-Vázlatkészítés
-A formai sajátosságok összegyűjtése
Fejlesztési területek:
-Irodalmi kultúra: irodalomtörténeti ismeretek
-Kommunikációs képesség fejlesztése szóbeli szövegalkotással
-Tanulási képesség fejlesztése: vázlatkészítés
Konklúzió:
1.csoport
A tanulók páros munkában mesélték el a mű tartalmát. Jó alkalom volt ez a szóbeli kifejezőkészség fejlesztésére.
2.csoport
A gyerekek a közösen megírt vázlatot használták a cselekmény elbeszélésére. A tételmondatok megfogalmazásában, a lényegkiemelésben még sok segítségre volt szükségük.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2018. 09. 19. 14.00-15.00
B csoport 2018. 09. 19. 15.00-16.00
Irodalmi ismeretek: a „Népi könyvek” / Die „Volksbücher: Die Schildbürger I.
A foglalkozás célja, hogy a tanulók párhuzamot vonjanak a magyar mesék és a német népi történetek között, jelen esetben a „Sildai polgárok” és a rátóti emberekről szóló mesék között. Hasonlítsák össze a német és magyar egyszerű emberek érzéseit, vágyait, jellemzőit. Feladatok: a melléknevek, ezen belül elsősorban a jellemvonásokat, emberi tulajdonságokat kifejező melléknevek gyakorlása; az összehasonlítás ismétlése és gyakorlása. Munkaformák: páros munka, frontális munka.
Fejlesztendő kompetenciák: íráskészség, nyelvhelyesség, szókincs
A jellemvonásokat kifejező melléknevek ismerete mindig hiányos (ez magyarul sem könnyű), sok gyakorlást igényel, ezért változatos feladatsorral készültem, de még így is lassan tudtunk haladni.