Heti foglalkozások 23.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2018-09-28 14,00-15,00

Táplálékpiramis

  • Táplálékpiramis bemutatása.
  • Táplálékpiramis készítése képek ragasztásával
  • Élelmiszerek csomagolóanyagának címkéi-olvasás, értelmezés
  • Barkochba-kitalálós játék (pl. tönkölybúza)
  • Ízek kavalkádja, kóstolások
  • Gondolati háló (agytérkép) készítése az egészséges és egészségtelen ételekről

Süssünk, süssünk valamit! Egészséges desszertreceptek

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2018-09-28 15,00-16,00

Európa társadalmi, gazdasági képe Nyelvrokonság az Európai Unióban

  • Nyelvrokonság, indoeurópai, finnugor, egyéb nyelvcsaládok
  • Kommunikáció, a nyelvek szerepe életünkben
  • Játék: Beszédes nevek, utónevek kapcsolása nyelvcsaládokhoz
  • Nyelvi rokonságok megfigyelése az Uniós országok területén
  • Európa területén az Európai Unió országainak nyelvének jelölése
  • Európai Unió országainak szoros betűrendje halmazból
  • Nyelvi játékok az Európai Unióban használt nyelvekről

Tantárgyi fejlesztés – magyar

szeptember 27. 14-15 óra, 15-16 óra

A és B komponens-1-2.csoport

Anyag:Fazekas Mihály: Lúdas Matyi c. művének dramatizálása

Célok és feladatok:

– A meglévő ismeretek felelevenítése

– a mű érzelmekre gyakorolt hatásának kifejezése a dramatizálás eszközeivel

Fejlesztési területek:

-Szóbeli kifejezőkészség fejlesztése

-Kommunikációs, metakommunikációs eszközök adekvát alkalmazása a részlet megjelenítésében.

Konklúzió:

1.csoport

A gyerekek a kiválasztott jelenethez maguk osztották ki a szerepeket. Jó volt látni, mennyire élvezték a vállalt feladatot.

2.csoport

Nagyon jó hangulatban zajlott ez a feladat. A gyerekek teljes átéléssel játszották végig a jelenetet.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2018. 09. 26. 14.00-15.00

B csoport 2018. 09. 26. 15.00-16.00

Irodalmi ismeretek: a „Népi könyvek” / Die „Volksbücher: Die Schildbürger II.

A foglalkozás célja egy választott történet előadása, dramatizálása 10 percben csoportmunkában. A történetet a gyerekek már előző alkalommal megkapták, egy hetük volt az előkészületekre. Feladatok: irányított beszéd gyakorlása, kiejtés fejlesztése, aktivizálás, értékelés szempontjainak kialakítása. Munkaformák: csoportmunka, dramatizálás

Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, beszédkészség, beszédértés

A csoportok lelkiismeretesen készültek. Azoknak a gyerekeknek volt sikere, akik igazán eljátszották a szerepüket. Mindez bizonyította, hogy a kommunikációban nemcsak a nyelvhelyesség, hanem a testbeszéd, mimika, hangsúly is rendkívül fontos tényezők.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.