Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018-09-28 14,00-15,00
Táplálékpiramis
- Táplálékpiramis bemutatása.
- Táplálékpiramis készítése képek ragasztásával
- Élelmiszerek csomagolóanyagának címkéi-olvasás, értelmezés
- Barkochba-kitalálós játék (pl. tönkölybúza)
- Ízek kavalkádja, kóstolások
- Gondolati háló (agytérkép) készítése az egészséges és egészségtelen ételekről
Süssünk, süssünk valamit! Egészséges desszertreceptek
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018-09-28 15,00-16,00
Európa társadalmi, gazdasági képe Nyelvrokonság az Európai Unióban
- Nyelvrokonság, indoeurópai, finnugor, egyéb nyelvcsaládok
- Kommunikáció, a nyelvek szerepe életünkben
- Játék: Beszédes nevek, utónevek kapcsolása nyelvcsaládokhoz
- Nyelvi rokonságok megfigyelése az Uniós országok területén
- Európa területén az Európai Unió országainak nyelvének jelölése
- Európai Unió országainak szoros betűrendje halmazból
- Nyelvi játékok az Európai Unióban használt nyelvekről
Tantárgyi fejlesztés – magyar
szeptember 27. 14-15 óra, 15-16 óra
A és B komponens-1-2.csoport
Anyag:Fazekas Mihály: Lúdas Matyi c. művének dramatizálása
Célok és feladatok:
– A meglévő ismeretek felelevenítése
– a mű érzelmekre gyakorolt hatásának kifejezése a dramatizálás eszközeivel
Fejlesztési területek:
-Szóbeli kifejezőkészség fejlesztése
-Kommunikációs, metakommunikációs eszközök adekvát alkalmazása a részlet megjelenítésében.
Konklúzió:
1.csoport
A gyerekek a kiválasztott jelenethez maguk osztották ki a szerepeket. Jó volt látni, mennyire élvezték a vállalt feladatot.
2.csoport
Nagyon jó hangulatban zajlott ez a feladat. A gyerekek teljes átéléssel játszották végig a jelenetet.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2018. 09. 26. 14.00-15.00
B csoport 2018. 09. 26. 15.00-16.00
Irodalmi ismeretek: a „Népi könyvek” / Die „Volksbücher: Die Schildbürger II.
A foglalkozás célja egy választott történet előadása, dramatizálása 10 percben csoportmunkában. A történetet a gyerekek már előző alkalommal megkapták, egy hetük volt az előkészületekre. Feladatok: irányított beszéd gyakorlása, kiejtés fejlesztése, aktivizálás, értékelés szempontjainak kialakítása. Munkaformák: csoportmunka, dramatizálás
Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, beszédkészség, beszédértés
A csoportok lelkiismeretesen készültek. Azoknak a gyerekeknek volt sikere, akik igazán eljátszották a szerepüket. Mindez bizonyította, hogy a kommunikációban nemcsak a nyelvhelyesség, hanem a testbeszéd, mimika, hangsúly is rendkívül fontos tényezők.