Heti foglalkozások 24.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2018-10-5 14,00-15,00

Egészséges élelmiszerek szerepe életünkben

  • Nyelvi főzőcske: Milyen micsoda? Gyűjtések
  • Játék: „Krumplibarátom” Mindenki kiválaszt egy zöldséget, majd lerajzolja, bemutatja a csoportnak a különös ismertetőjegyeket kiemelve.
  • Tejtermékek címkéinek gyűjtése, ragasztása.
  • Vásárlási lista összeállítása az egészséges élelmiszerek jegyében pl. nádcukor, barna rizs, Himalája kristálysó, méz, stb.
  • E-s tartósítószerek gyűjtése az interneten
  • Receptek gyűjtése és receptfüzet összeállítása az egészséges táplálkozás jegyében

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2018-10-5 15,00-16,00

Európai Unió közös összefogással

  • Adott történelmi helyzetben az összefogás célja
  • Szövetkező országok feladata
  • A működő rendszer modellezése
  • Országok saját hagyományai, nyelve, kultúrája
  • EU jelmondata
  • „Egyesülve a sokféleségben” kifejezése képi formában plakát készítésével
  • Korfán a legjelentősebb időpontok megjelenítése a történetben

Tantárgyi fejlesztés – magyar

október 4. 14-15 óra, 15-16 óra

A és B komponens-1-2.csoport

Anyag: A kommunikáció formái –A nonverbális kommunikáció

            Célok és feladatok:

-Ismerjék és alkalmazzák a nonverbális kommunikáció eszközeit saját

kommunikációjukban, ill. legyenek képesek ezeket felismerni, értelmezni és

adekvát módon reagálni egy másik partner esetében is.

-Legyen fontos számukra a verbális és nonverbális eszközök komplex

alkalmazása

-Önkifejezési képesség erősítése

Fejlesztési területek:

-Szociális kompetenciák: csoportkezelő képesség; az információ felhasználásának képessége

-Anyanyelvi kompetenciák: A verbális és nonverbális komplexitás kezelésére való képesség

Konklúzió:

Informatív, ill. ismeretterjesztő szövegek segítségével értelmeztük a nonverbális kommunikáció fogalmát.

Páros feladathelyzetekben szituációs játék során bemutathattak egy-egy helyzetgyakorlatot, ahol kielemeztük a felhasznált eszközöket.

Levetítettem egy 10 képből álló diasorozatot, ahol arcról, mimikáról kellett érzelmi állapotokat felismerni, majd megjeleníteni azokat.

Mindkét csoport esetében azt tapasztaltam, hogy kevéssé vannak birtokában a nonverbális eszközöknek- már ami az alkalmazásukat illeti.

A szituációs játék esetében kezdetben bátortalanul, később egyre magabiztosabban alkalmazták a megismert eszközöket.

Meglepődtek azon, hogy egy-egy testhelyzet, mozdulat mi mindenről árulkodhat. Ezzel kapcsolatban is végeztünk helyzetgyakorlatokat.

Az A és B komponens esetében egyaránt mozgalmas, élménygazdag foglalkozást mondhattunk magunkénak.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2018. 10. 03. 14.00-15.00

B csoport 2018. 10. 03. 15.00-16.00

Irodalmi ismeretek: a „Népi könyvek”: Dr Faust alakja/ Die „Volksbücher: Die Gestalt von
Dr Faust

A foglalkozás célja, hogy a gyerekek betekintést kapjanak a középkori német irodalom drámai részébe dr. Faust titokzatos alakján keresztül. Tudják röviden és egyszerű szavakkal definiálni a dr. Faust-hoz kapcsolódó kifejezéseket pl: asztrológia, alkímia, Auerbach Pince, Lipcse stb. Nyelvtani ismeretek: gyakorolják a jellemzést, átismételve a külső tulajdonságok és belső jellemvonások leírására használatos eddig tanult mellékneveket. A melléknevekkel alkossanak összehasonlító mondatokat, ezzel gyakorolva a melléknév fokozást. Alkossanak szó-összetételeket (melléknév + főnév), ezzel ismételve a melléknevek ragozását. Munkaformák: frontális munka, páros munka.

Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, beszédértés, olvasás szövegértés

A jellemvonások gyakorlása két foglalkozással ezelőtt nehézkesen ment, ezért tartottam fontosnak, hogy ismét ilyen jellegű feladatokat csináljunk. Az idősebb tanulóknak nagyon tetszett dr. Faust alakja.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.