Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018-12-7 14,00-15,00
Munka, pihenés, kikapcsolódás helyes aránya
- A pihenést, kikapcsolódást szolgáló tárgyakról plakát készítése
- Kirakós feladat-reggeli eseményeket ábrázoló képek helyes sorrendbe állítása
- Pozitív tartalmú érzések, tulajdonságok gyűjtése (büszkeség, elismertség, önuralom)
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018-12-7 15,00-16,00
Mikulás napi szokások az Európai Unióban
- A sokféleség egysége
- Honnan indul ez a hagyomány
- Az Uniós országok gyermekei mindezt hogyan élik meg
- Azonosságok különbségek az Uniós országokban
- Gyermekek helyzete, feladatai és jogai
- Hogyan köszön a Télapó az egyes tagországokban
- Milyen feladatot adnál az Unió Mikulásának
Tantárgyi fejlesztés – magyar
december 06.
31.foglalkozás
1. csoport: 14-15 óra
2. csoport: 15-16 óra
Anyag: A monda és a rege
Célok és feladatok:
-A monda műfaji sajátosságai
-A monda mesétől való megkülönböztetése
Fejlesztési területek, kompetenciák:
-Az irodalmi kultúra fejlesztése
-Az irodalmi művek értelmezése
-Az önismeret, társas kultúra fejlesztése páros munka, csoportmunka során
-Olvasás, írott szöveg megértése
Konklúzió:
A monda műfaji sajátosságait A csodaszarvas című eredetmonda elolvasásával próbáltam szemléletesebbé tenni. Páros, ill. csoportmunkában kerestek azonos illetve megkülönböztető jegyeket a mese és a monda között.
Mindkét csoport aktívan és együttműködően vett részt a feladatok végzésében. A foglalkozást – az ismeretek rögzítése céljából- totóval zártuk.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2018. 12. 05. 14.00-15.00
B csoport 2018. 12. 05. 15.00-16.00
Irodalmi ismeretek: Friedrich Schiller II. „An die Freude”
A foglalkozás célja, hogy a tanulók megismerjék német nyelven az Európai Unió himnuszát, hasonlítsák össze az eredeti Schiller szöveget a magyar fordítással: vonjanak párhuzamot és keressenek különbségeket. Hallgassák meg a Beethoven által megzenésített Örömódát. Gyakorolják az európai országok neveit, tudják térkép alapján legfontosabb földrajzi jellemzőiket elmondani. A német nyelvű országokról tanultak során elsajátított séma segítségével mutassanak be egy nem német nyelvű országot. Ehhez böngésszenek az interneten.
Fejlesztendő kompetenciák: önállóság, kreativitás, szövegértés, szóbeli szövegalkotás
A műfordítás és az eredeti német szöveg összehasonlítása nehéznek bizonyult, de az interneten szívesen böngésztek a gyerekek. Sajnos nem végeztünk, ezért következő foglalkozáson folytatjuk az országok bemutatásával.