Heti foglalkozások 31.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2018-11-30 14,00-15,00

 Helyes napirend

  • Képes napirend készítése
  • Szólások jelentésének magyarázata (pl. Eltarisznyázza az időt.)
  • A tanulók alvásidejének felmérése-adatok gyűjtése, lejegyzése, rendezése. Grafikon készítése.
  • Pozitív mondatkezdések folytatása. (pl. Akkor érzem jól magam, ha…)
  • Időszalagon időpontok és időtartam rögzítése.
  • Lazítógyakorlatok (gumiember, hóember)
  • Fogalmazás a rövid és hosszú távú vágyakról (kiscsoportos megbeszélés)

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2018-11-30 15,00-16,00

Érdekképviselet az Európai Unióban

  • Európai Bizottság közösségi érdekek
  • 28 biztos (országonként egy)
  • Törvényjavaslatokat tesz
  • Döntések végrehajtását ellenőrzi
  • Európai Parlament választópolgári érdekek
  • 751 választott tag
  • Együttdöntés a Tanáccsal, véleményezés
  • Költségvetés elfogadása
  • Új tagok felvétele
  • A Bizottság felügyelete
  • Szerepjáték, érvek, ellenérvek egy új tag felvételéről

Tantárgyi fejlesztés – magyar

november 29.

31. foglalkozás: 1.csoport: 14-15 óra

2.csoport: 15-16 óra

 Anyag: A szavak jelentéséről és szerkezetéről tanultak rendszerezése, összefoglalása

 Célok és feladatok:

-A szavak jelentéséről és szerkezetéről tanultak kreatív alkalmazása

Fejlesztendő területek, kompetenciák:

-Nyelvi kompetencia: grammatika, szabályrendszer kialakítása

-Vállalkozói kompetencia: versenyhelyzet kezelése

-Állampolgári kompetencia: Hagyományok tiszteletére, népi mesterségekre való törekvés

-Kognitív kompetencia

– Tudásszerző kompetencia:Összefüggés kezelése, problémamegoldás, alkotóképesség

Konklúzió:

A gyerekek mindkét foglalkozáson csoportmunkában dolgoztak. A megszerzett ismereteket megfelelően alkalmazták.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2018. 11. 28. 14.00-15.00

B csoport 2018. 11. 28. 15.00-16.00

Irodalmi ismeretek: Friedrich Schiller

A foglalkozás célja, hogy a tanulók röviden megismerjék Friedrich Schiller életrajzát (csupán vázlatosan), képet kapjanak Johann Wolfgang Goethe-hez fűződő barátságáról és a két nagy német klasszicista közös munkásságáról. Lássanak helyszíneket, német városokat, amelyek kapcsolódnak életükhöz. Készítsenek képleírást a Weimarer Theater bejárati részéről és a Goethe-Schiller szoborról. Hasonlítsák össze a két költő képét néhány mondatban. Munkaformák: csoportmunka, frontális tanári magyarázat interaktív tábla segítségével.

Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, beszédértés, helyesírás

A képleírás egyre jobban megy írásban, de szóban még problémát okoz, ha nincs idő arra, hogy a gyerekek alaposan átgondolják, hogy mit fognak mondani.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.