Heti foglalkozások 32.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2018-12-7 14,00-15,00

 Munka, pihenés, kikapcsolódás helyes aránya

  • A pihenést, kikapcsolódást szolgáló tárgyakról plakát készítése
  • Kirakós feladat-reggeli eseményeket ábrázoló képek helyes sorrendbe állítása
  • Pozitív tartalmú érzések, tulajdonságok gyűjtése (büszkeség, elismertség, önuralom)

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2018-12-7 15,00-16,00

 Mikulás napi szokások az Európai Unióban

  • A sokféleség egysége
  • Honnan indul ez a hagyomány
  • Az Uniós országok gyermekei mindezt hogyan élik meg
  • Azonosságok különbségek az Uniós országokban
  • Gyermekek helyzete, feladatai és jogai
  • Hogyan köszön a Télapó az egyes tagországokban
  • Milyen feladatot adnál az Unió Mikulásának

Tantárgyi fejlesztés – magyar

december 06.

31.foglalkozás

1. csoport: 14-15 óra

2. csoport: 15-16 óra

Anyag: A monda és a rege

 Célok és feladatok:

-A monda műfaji sajátosságai

-A monda mesétől való megkülönböztetése

Fejlesztési területek, kompetenciák:

-Az irodalmi kultúra fejlesztése

-Az irodalmi művek értelmezése

-Az önismeret, társas kultúra fejlesztése páros munka, csoportmunka során

-Olvasás, írott szöveg megértése

Konklúzió:

A monda műfaji sajátosságait A csodaszarvas című eredetmonda elolvasásával próbáltam szemléletesebbé tenni. Páros, ill. csoportmunkában kerestek azonos illetve megkülönböztető jegyeket a mese és a monda között.

Mindkét csoport aktívan és együttműködően vett részt a feladatok végzésében. A foglalkozást – az ismeretek rögzítése céljából- totóval zártuk.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2018. 12. 05. 14.00-15.00

B csoport 2018. 12. 05. 15.00-16.00

Irodalmi ismeretek: Friedrich Schiller II. „An die Freude”

A foglalkozás célja, hogy a tanulók megismerjék német nyelven az Európai Unió himnuszát, hasonlítsák össze az eredeti Schiller szöveget a magyar fordítással: vonjanak párhuzamot és keressenek különbségeket. Hallgassák meg a Beethoven által megzenésített Örömódát. Gyakorolják az európai országok neveit, tudják térkép alapján legfontosabb földrajzi jellemzőiket elmondani. A német nyelvű országokról tanultak során elsajátított séma segítségével mutassanak be egy nem német nyelvű országot. Ehhez böngésszenek az interneten.

Fejlesztendő kompetenciák: önállóság, kreativitás, szövegértés, szóbeli szövegalkotás

A műfordítás és az eredeti német szöveg összehasonlítása nehéznek bizonyult, de az interneten szívesen böngésztek a gyerekek. Sajnos nem végeztünk, ezért következő foglalkozáson folytatjuk az országok bemutatásával.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.