Heti foglalkozások 34.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2018-12-21 14,00-15,00

Egészséges életmód a szeretet ünnepén

  • Karácsonyi szokások összegyűjtése
  • Szabadidő tartalmas eltöltése a családban
  • Ünnepi étrend összeállítása
  • Étkezési szokások, étrendek régen és napjainkban
  • Egészségfejlesztés, testmozgás a szabadidőben szeretteink körében.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2018-12-21 15,00-16,00

Szeretet ünnepe az Európai Unió területén

  • Karácsonyi szokások összegyűjtése
  • Azonosságok és másságok az ünnepkörben
  • Országhatárokon átívelő hagyományok
  • Különböző népek szokásainak megismerése
  • Nemzetközi ünnepi menü összeállítása
  • Milyen ajándékozási szokások jellemzőek a különböző uniós országokban
  • Az Unió egységes területére vonatkozó újévköszöntő alkotása

Tantárgyi fejlesztés – magyar

december 20.

  1. foglalkozás 1. csoport: 14-15 óra
  2. csoport: 15-16 óra

 

Anyag:A ballada műfaja-A műballada, A románcos ballada

            Arany János: Mátyás anyja

Célok és feladatok:

-A románcos ballada műfaji sajátosságai- összevetése az előzőekben megismert

népballadával

.-Kitekintés az emberek közötti kommunikáció lehetőségeire

-Tantárgyi koncentráció : történelem tantárggyal

Fejlesztési területek:

-Irodalmi kultúra fejlesztése

-Az önismeret és a társadalmi kultúra fejlesztése

– Kommunikációs csatornák használata

– A kifejező, értelmező, helyesejtéssel történő olvasás fejlesztése

Konklúzió:

A mű formai elemzése mellett fontosnak éreztem a tartalmi mondanivaló kiemelését is. Történelmi ismereteiket kiegészítve beszélgettünk a korról, amiről szól a ballada. A nyelvezet nem minden esetben volt számukra érthető. Különösen a 2. csoportban volt több ízben is szómagyarázatra szükség.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2018. 12. 19. 14.00-15.00

B csoport 2018. 12. 19. 15.00-16.00

Irodalmi ismeretek: Heinrich Heine

A tanulók ismerjék meg Heinrich Heine rövid életrajzát és vonjanak párhuzamot Heine magyar kortársával, Petőfi Sándorral. Ezzel gyakorolják az összehasonlítást és a melléknévfokozást. Olvassák el az „Im Oktober 1849” c. versét és jelöljenek ki olyan verssorokat, amelyek a magyar forradalommal és szabadságharccal kapcsolatosak. Fogalmazzák át a költemény ezen versszakait egyszerű mondatokkal elbeszélő múltban.

Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, kreativitás, írásbeli szövegalkotás, olvasás szövegértés

A vers szövege alapos tanári magyarázatot igényelt, a történelmi korba nehezen tudták a gyerekek beleélni magukat, ezért kicsit nehézkesen ment a feladatok megoldása.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.