Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv és irodalom
június 13.
3-4. foglalkozás
1. csoport: 14-15 óra
2. csoport: 15-16 óra
Anyag: Számítógéptől való függőség, biztonsági beállítások
Célok és feladatok:
- A virtuális világ veszélyei: Hogyan szűnik meg a világ körülöttünk?
- A korlátlan számítógépezés egészségügyi veszélyei; biztonsági beállítások
Fejlesztési területek, kompetenciák:
- Az internetes adatkeresés, szöveghálók
- A különböző forrásokból származó adatok megbízhatóságának és használhatóságának kérdése
- Fogalmak
Konklúzió:
Ezt a témát már érintettük a korábbi-nyomtatott, elektronikus sajtó- foglalkozás kapcsán. Mivel a kommunikáció és az ismeretszerzés ma már nem megkerülhető színtere az internet, nagyon fontos, hogy ismerjék és használják a biztonsági szabályokat, lépéseket.
Sok mindenről szó került, de új információk birtokába is jutottak. Megbeszéltük a lehetséges, felmerülő veszélyeket és a segítségkérés lehetőségeit.
Abban mindannyian egyetértettünk, hogy fontos a körültekintő, megfontolt internethasználat, amely nagy lehetőségeket, de egyben ugyanannyi veszélyt is jelenthet nem kellően körültekintő használat esetén.
A legnagyobb aktivitással ezeken a foglalkozásokon voltak jelen.
Nyelvi foglalkozás
A csop. 2019. 06. 12. 14.00-15.00
B csop. 2019. 06. 12. 15.00-16.00
Sommerprogramme-Nyári programok
Meine Sommerpläne
A foglalkozás célja 4 diás prezentáció készítése rövid szöveges ismertetéssel a nyári tervekről. A foglalkozást az informatika teremben tartjuk. A tanulók csoportokban dolgoznak, így könnyebb összeszedni az ötleteket a négy diaképhez és az összekötő szöveghez. A feladat komplex tudást, koncentrációt, összmunkát, fegyelmet és pontos időbeosztást igényel. A foglalkozás végén 15 perc áll rendelkezésre a három csapat munkájának megtekintésére és értékelésére. Értékeljük a látványt, a nyelvhelyességet, a szabatos fogalmazást és az összképet. A csoportok a saját munkájukat is értékelik.
Fejlesztendő kompetenciák: kooperatív készség, nyelvhelyesség, kreativitás, szóbeli és írásbeli kifejezőkészség
A prezentációk nagyon jók lettek, noha kevés idő állt a csoportok rendelkezésére. A gyerekek ügyesen alkalmazták az informatika órán szerzett ismereteiket. Kritikusan, de jóindulatúan értékelték egymás munkáit.