Heti foglalkozások 60.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2019-09.-02.

 Életmódunk, az egészséges életmód értelmezése

Hogyan éljük napjainkat az iskolában és az iskolán kívüli időszakban?

Mit teszünk egészségünk érdekében?

Ismerjük meg az egészségünket szolgáló elveket, melyek segíthetnek, hogy egészséges életmódot folytató emberré válhassunk.

  1. Megfelelő táplálkozás: gyűjtsük össze mi tartozik ide, mit kell tenni, hogy ennek eleget tegyünk!
  2. Rendszeres testmozgás: hogyan teszel ennek eleget napjaid során? Pozitív példák meghallgatása.
  3. Elegendő mennyiségű vízfogyasztás: miért kell erre figyelnünk, milyen problémák lehetnek, ha erre nem figyelünk?
  4. A napfény éltető erejének napi élvezése: milyen vitamin szükségletünket adja a napfény? Miért fontos számunkra?
  5. Helyes légzéstechnika alkalmazása: Miért hasznos számunkra napi feladataink végzése során a megfelelő légzés? Milyen veszélyeket okoz, ha ezzel nem élünk?
  6. Az élet különböző területein mértékletesség: Milyen túlzásokkal kell szembenéznünk? A harmonikus élet szabályai.
  7. Pihenés és nyugalom megteremtése: Adott életkorban mire van szüksége az emberi szervezetnek a megfelelő fejlődéshez, működéshez?
  8. Testi-lelki egyensúly kialakítása: Mit jelent: ép testben ép lélek? Mit tehetünk a kettő egységéért? Probléma felismerésénél milyen megoldási lehetőségek lehetnek?

Foglalkozásunk során a gyerekek beszélgetés keretén belül elmondták kapcsolódó gondolataikat. Megerősítettük a helyes életmódot. A hiányosságok javítására javaslatokat tettünk.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2019-09-02.

Európai Unió

Meglévő ismeretek összegyűjtése.

Csoportokban az ismeretek gyűjtése, rendezése.

Hálós formában rendezzük meglévő ismereteinket.

  • Unió
  • Európa
  • integráció
  • kialakulásának oka
  • kialakulása
  • az integráció lépései

A foglalkozás során már meglévő ismereteinket gyűjtöttük össze és rendszereztük.

Fogalomkártyákat készítettünk.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

2019. 09. 04.

Wieder in der Schule-Újra az iskolában

1.Unsere Schule-A mi iskolánk

A foglalkozás célja az iskola témakörén belül saját intézményünk rövid bemutatása a német órán eddig tanult kifejezések segítségével. Munkaformánk a csoportmunka. Az egyes csoportok feladata az iskola egyes részeinek (pl.: udvar, belső közösségi terek, tantermek stb.) rövid bemutatása rávezető feladatok (mondatkiegészítések, kérdések, dominó stb.) segítségével. A tanulók gyakorolják a tanult viszony szókat és a hozzájuk kapcsolható főnévi eseteket. Feladatuk, hogy minőségjelzős szókapcsolatokat alkossanak. Jussanak el addig, hogy nyelvtanilag helyes mondatokkal le tudják írni iskolánk adott részét. A foglalkozás végén a csoportok munkáját összekapcsolva kapunk egy kb. húsz mondatból álló leírást iskolánk épületéről.

Fejlesztendő kompetenciák: kooperatív készség, nyelvhelyesség, kreativitás, szóbeli és írásbeli kifejezőkészség

A gyerekek élvezték a munkát, hiszen a csoportok 5 percben be is járhatták az épületnek azt a részét, amelyiket feladatul kapták. Határozott fejlődés látszik az elöljárós szerkezetek használatában. Nehézséget okozott a jelzős szerkezetek megalkotása. Ennek oka, hogy kevés melléknevet ismernek illetve, hogy a melléknév ragozása állandó probléma.

Tantárgyi fejlesztés – magyar

2019. szeptember 05.

Anyag: Évindító foglalkozás- éves tematika megbeszélése

Beszámoló a nyári olvasmányélményekről

További olvasmányok ajánlása címlistával

Célok és feladatok:

  • A tanulók ismerjék meg a tanév feladatait, a foglalkozások adta lehetőségeket
  • A házi olvasmányokhoz készítendő olvasónapló szempontjainak megbeszélése önálló projekt elkészítési módja

Fejlesztendő területek, kompetenciák:

  • Az irodalom által felvetett kérdésekben való személyes érintettség tudatának kialakítása
  • Az olvasás iránti kedv és igény felkeltése és fenntartása
  • A szövegfeldolgozás lépéseinek, forrásmegjelölés módjának alkalmazása
  • Szóbeli kifejezőkészség fejlesztése az olvasottak felidézésével, reprodukálásával

Konklúzió:

Mindkét csoport estében azt tapasztaltam, hogy a kötelező olvasmányon túl önszántukból keveset olvasnak. Vannak azonban néhányan, akik rendszeres könyvtár-látogatók és egymásnak ajánlva ébresztenek kedvet az olvasáshoz. Ezt igyekszem az év során bennük fenntartani.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.