Heti foglalkozások 61.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019-09.-09.

A rendszeres életvitel fontossága

  • Milyen ismétlődő, rendszeres feladataink vannak életünk során?
  • Hogyan szakaszolhatók feladataink?
  • Miként tudjuk kialakítani a rendszerességet?
  • Terveink megvalósításánál hogyan lehetünk hatékonyak?
  • Hogyan alakíthatunk ki megfelelő hatékonyságot?
  • Iskolai teljesítményünket hogyan javíthatjuk a rendszeres életvitel segítségével?

Feladataink során megtapasztaltuk, hogy sokuknak nincs kialakult, bevált rutinja, ez pedig iskolai feladataik végzését nehezíti. Iskolai teljesítményük hullámzó. Azoknak, akiknek életvitele rendszerességet mutat a teljesítményük is kiegyenlítettebb.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-09-09.

Európa országai

Európa felosztása.

Európa térképén megkerestük és jelöltük az uniós országokat.

Megfigyeltük térképen hazánkhoz viszonyított földrajzi helyzetüket Európa térképén.

Atlaszuk segítségével vaktérképen jelölték az egyes országok elhelyezkedését és zászlaját.

Cél volt, hogy érdeklődés alakuljon ki más országok, más népek megismeréséhez.

Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport

szeptember 12.

Anyag:

  • Hangos olvasási szint felmérése
  • Hangos olvasási tréning gyakorlatok

Célok és feladatok:

  • Olvasástechnikai tréning gyakorlatok végzése a pontosság, és tempó fokozására
  • Helyesejtési gyakorlatok: légző,-artikulációs gyakorlatok

Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Az olvasás tempójának és pontosságának fejlesztése
  • Értelmező, érzelmet is közvetítő olvasás képességének kialakítása
  • Olvasás, az írott szöveg megértése
  • Tanulási és szociális készségek, képességek fejlesztése

Konklúzió:

Az értő olvasásnak fontos feltétele a jó, megbízható technika. Ezért lényeges, hogy minél több alkalommal adjuk lehetőséget a hangos olvasásra. Az első csoportban jellemzően sok volt a mást olvasási, illetve újrakezdési hiba. A második csoportban többségében jó tempóban olvastak, az olvasottakról elhangzott kérdésekre megfelelő választ adtak. A fentiek is alátámasztják, hogy a hangos olvasásra gyakorlására továbbra is szükség van.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

2019. 09. 11.

Wieder in der Schule-Újra az iskolában

2.Unterrichtsfächer-Tantárgyak

A foglalkozás célja, hogy a tanulók bővítsék szókincsüket az egyes tantárgyakkal kapcsolatban. Tudjanak a tanóra egyes mozzanatairól beszélni, keressenek hasonlóságot az egyes órák között. Emeljék ki az egyes tantárgyak sajátosságait, fogalmazzák meg, hogy számukra melyik tárgy érdekes és miért, illetve melyik tantárgyat tartják nehéznek és ennek mi az oka. Gyakorolják a definiálást, amennyiben röviden megfogalmazzák egy-egy iskolai tantárgy lényegét. Ezt keresztrejtvény készítésével gyakorolhatják.

Fejlesztendő kompetenciák: írásbeli szövegalkotás, nyelvhelyesség, kreativitás, logikus gondolkodás, lényeglátás

A foglalkozások során jól sikerült a tanórák közti hasonlóságok megfogalmazása. Az egyes tanórák sajátosságait nehezen fogalmazták meg a gyereke. Ennek oka a szókincshiány. Az alsó tagozat óta gyakorolt és ismételt szókészlet használatával nem volt probléma. Fejlődnünk kell viszont a felsős tantárgyak jellemzőit leíró szókincs terén

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.