Tematikus foglalkozás – „A” komponens
2019-09.-16.
A napirend szervezése, fontossága
Önállóan mindenki elkészíti a saját napirendjét
- Teljes napra a reggeli felkeléstől az esti lefekvésig
- Mindent tartalmaznia kell.
Csoportokba szerveződve az egyes napirendek elemzése:
- Mi az, amit helyesnek, megfelelőnek tartanak?
- Mi az, amin változtatni szükséges?
- Mitől jó, vagy éppen helytelen egy napirend?
Csoportok bemutatkozása:
- Minden csoport bemutat egy általuk kiválasztott napirendet: minden esetben a javított és az eredeti változatot is.
- Tanulságok értékelése, min miért érdemes változtatni?
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
2019-09-16.
Tagországok az Európai Unióban.
Csoportokban dolgozunk.
- Vaktérképen jelölt országok megnevezése.
- A jelölt országokhoz képeken keresztül az országok jellegzetességeit megismertük.
- Párosítás: Ismeretek szerzése után összekevert képek kiválasztása és adott országhoz kapcsolása.
- Képzeletbeli utazás. Saját, meglévő úti élmények kapcsolása az adott országokhoz.
- Meglévő ismereteik rendszerezése.
- Igaz-hamis játék. Egy-egy ország felismerése koordinátáik, elhelyezkedése alapján. Ezt követően adott országra vonatkozó állítások igazságtartalmának eldöntése.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport
2019. szeptember 19.
Anyag:
Népköltészeti alkotások -A népmese fajtái, jellemző jegyei
Célok és feladatok:
- Műfaji jellemzők, ehhez kapcsolódó fogalmak tisztázása
- Gyűjtőmunkával egy adott meséből felismert jellemzők, azok hatásainak megbeszélése
Fejlesztési területek, kompetenciák:
- Meseélmények, mesehősök, mesei fordulatok, mesei jellemzők felidézése, rendszerezése
- A fogalmi gondolkodás fejlesztése a mesékkel kapcsolatos fogalmak alkalmazásával
Konklúzió:
Igyekeztem úgy irányítani a foglalkozást, hogy az elméleti ismeretek rendszerezése ne nyomja el a mesében rejlő személyes élményt. Mindkét csoport aktívan vett részt az óra menetében a korábbi meseélmények felidézésével
Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport
2019. 09. 18.
Wieder in der Schule-Újra az iskolában
3. Schulfeier-Iskolai ünnepek
A foglalkozáson a tanulók eddigi ismereteik alapján képrejtvények segítségével felelevenítik az ismert ünnepeket, majd időrendi sorrendbe teszik őket. Munkaformánk a páros munka. Kérdés-felelet formájában beszélnek egymással a tanulók az egyes ünnepekről. Ennek során ismétlik a kérdőszavakat és kérdőnévmásokat. Az iskolai honlapon található képek alapján minden pár rövid beszámolót készít egy általuk kiválasztott ünnepségről miközben gyakorolják az igék első és második múlt idejét.
Fejlesztendő kompetenciák: emlékezet, írásbeli szövegalkotás, nyelvhelyesség, kooperatív készség, helyes kiejtés
Az ”Iskola” témakör utolsó témája nagyon népszerű volt a gyerekek körében. A gyerekek szeretik az iskolai ünnepeket, ezért nagyon lelkesen dolgoztak. A választásuk alapján kiderült, hogy a legkedveltebb ünnepek a Halloween-party, a Márton nap és a Gyereknap. Az ismert igék múlt idejét általában helyesen használták, de még nem ismerik fel, hogy az eddig nem tanult, de hasonló igék múlt idejét hasonlóan képezzük.