Heti foglalkozások 62.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019-09.-16.

A napirend szervezése, fontossága

Önállóan mindenki elkészíti a saját napirendjét

  • Teljes napra a reggeli felkeléstől az esti lefekvésig
  • Mindent tartalmaznia kell.

Csoportokba szerveződve az egyes napirendek elemzése:

  • Mi az, amit helyesnek, megfelelőnek tartanak?
  • Mi az, amin változtatni szükséges?
  • Mitől jó, vagy éppen helytelen egy napirend?

Csoportok bemutatkozása:

  • Minden csoport bemutat egy általuk kiválasztott napirendet: minden esetben a javított és az eredeti változatot is.
  • Tanulságok értékelése, min miért érdemes változtatni?

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-09-16.

Tagországok az Európai Unióban.

Csoportokban dolgozunk.

  • Vaktérképen jelölt országok megnevezése.
  • A jelölt országokhoz képeken keresztül az országok jellegzetességeit megismertük.
  • Párosítás: Ismeretek szerzése után összekevert képek kiválasztása és adott országhoz kapcsolása.
  • Képzeletbeli utazás. Saját, meglévő úti élmények kapcsolása az adott országokhoz.
  • Meglévő ismereteik rendszerezése.
  • Igaz-hamis játék. Egy-egy ország felismerése koordinátáik, elhelyezkedése alapján. Ezt követően adott országra vonatkozó állítások igazságtartalmának eldöntése.

Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport

2019. szeptember 19.

Anyag:

Népköltészeti alkotások -A népmese fajtái, jellemző jegyei

Célok és feladatok:

  • Műfaji jellemzők, ehhez kapcsolódó fogalmak tisztázása
  • Gyűjtőmunkával egy adott meséből felismert jellemzők, azok hatásainak megbeszélése

Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Meseélmények, mesehősök, mesei fordulatok, mesei jellemzők felidézése, rendszerezése
  • A fogalmi gondolkodás fejlesztése a mesékkel kapcsolatos fogalmak alkalmazásával

Konklúzió:

Igyekeztem úgy irányítani a foglalkozást, hogy az elméleti ismeretek rendszerezése ne nyomja el a mesében rejlő személyes élményt. Mindkét csoport aktívan vett részt az óra menetében a korábbi meseélmények felidézésével

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

2019. 09. 18.

Wieder in der Schule-Újra az iskolában

3. Schulfeier-Iskolai ünnepek

A foglalkozáson a tanulók eddigi ismereteik alapján képrejtvények segítségével felelevenítik az ismert ünnepeket, majd időrendi sorrendbe teszik őket. Munkaformánk a páros munka. Kérdés-felelet formájában beszélnek egymással a tanulók az egyes ünnepekről. Ennek során ismétlik a kérdőszavakat és kérdőnévmásokat. Az iskolai honlapon található képek alapján minden pár rövid beszámolót készít egy általuk kiválasztott ünnepségről miközben gyakorolják az igék első  és második múlt idejét.

Fejlesztendő kompetenciák: emlékezet, írásbeli szövegalkotás, nyelvhelyesség, kooperatív készség, helyes kiejtés

Az ”Iskola” témakör utolsó témája nagyon népszerű volt a gyerekek körében. A gyerekek szeretik az iskolai ünnepeket, ezért nagyon lelkesen dolgoztak. A választásuk alapján kiderült, hogy a legkedveltebb ünnepek a Halloween-party, a Márton nap és a Gyereknap. Az ismert igék múlt idejét általában helyesen használták, de még nem ismerik fel, hogy az eddig nem tanult, de hasonló igék múlt idejét hasonlóan képezzük.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.