Tematikus foglalkozás – „A” komponens
2019-09.-23.
Az egészséges táplálkozás fontossága
- Mire kell figyelnünk ahhoz, hogy egészségesen táplálkozzunk?
- Fogyókúra, vagy túltáplálás? Mi az arany középút?
- Táplálkozásunk és életvitelünk közötti összefüggések.
- Az egészséges táplálkozás jellemzőinek összegyűjtése.
- Mit nevezünk BMI indexnek?
- Hogyan kategorizáljuk magunkat a tápláltság szempontjából?
- Saját BMI index kiszámolása.
- Mire kell figyelnünk az eredmények ismeretében?
Ezt az értékelési módot csak kevesen ismerték. Többen meglepődtek saját értékeik számításánál.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
2019-09-23.
Országok az Európai Unióban
Felsorolt információk halmazából kell felismerni egy adott Európai Uniós tagországot.
Az információk történelmi, vallási, gazdasági, gasztronómiai, kulturális szegmenseket is tartalmaznak.
Minden esetben előfordult egy olyan, ami kakukktojás, nem jellemző az adott országra.
Mivel csoportokban dolgozunk egészséges versenyhelyzetek alakulnak ki.
Érdeklődésük fokozódott a tagországok irányában
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport
2019. szeptember 26.
Anyag: Népmese-A csillagszemű juhász -mesefeldolgozás
Célok és feladatok:
Az óra elsődleges célja a tanulás tanítása: a múlt órán megbeszélt és olvasott ismeretanyag alapján irányítással a vázlatkészítést, a kivonatolást tanulják
Fejlesztési területek:
- Írás, szövegalkotás, az írott szöveg megértése.
- Meseélmények, mesehősök, mesei fordulatok, mesei jellemzők felidézése, rendszerezése.
- A befogadói képességek fejlesztése, a személyes irodalmi élmény megfogalmazása.
- A fogalmi gondolkodás fejlesztése a mesékkel kapcsolatos fogalmak alkalmazásával.
- Szövegértés fejlesztése
- Lényegkiemelés
Konklúzió:
Azt tapasztaltam, hogy a szöveg (mese) tartalmi egységekre tagolása, a kulcsmondatok, kulcsszavak felismerése mindkét csoport esetében sok segítséget igényelt
Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport
2019. 09. 25.
Verkehr-Közlekedés
Öffentliche Verkehrsmittel-Tömegközlekedés
a. Eisenbahn-Vasúti közlekedés
A foglalkozás célja, hogy a gyerekek megismerkedjenek a német vasúti közlekedés sajátosságaival. Tanulják meg az alapvető vasúttal kapcsolatos kifejezéseket (pályaudvar, vonatok típusai, peron vágány sín stb.), tudjanak információt kérni a vonatok érkezéséről, indulásáról, útirányáról. Munkaformánk a frontális munka és a páros munka. Feladattípusok: szókereső rejtvény, keresztrejtvény, hallás utáni szövegértés, párbeszéd kiegészítés, képregény (4db képkockával). Nyelvtanilag a kérdések, az elöljáró szavak és a felszólítás gyakorlására van lehetőség.
Fejlesztendő kompetenciák: szókincsfejlesztés, szóbeli szövegalkotás, nyelvhelyesség, kreativitás, kooperatív készség, helyes kiejtés, udvarias beszéd
A gyerekeknek a „Vasút” témakör elég idegen, mert ismeretlen. A közelben nincsen jelentős vasúti pályaudvar, a legtöbb család autóval utazik mindenhová. Magyarul is meg kellett magyarázni, hogy mit jelentenek az egyes kifejezések pl.: vágány, peron. A hallás utáni szövegértés és a képek segítettek a megértésben.