Heti foglalkozások 64.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019-09.-30.

Táplálkozási piramis készítése.

Előzetes feladat:

  • Otthonról újságokból, szórólapokból élelmiszerek képeit hozzák.
  • Ollót, ragasztót, alaplapot készítenek elő.

Táplálkozási piramis értelmezése.

  • Mi a jelentősége?
  • Miért piramis forma?
  • Mire kell figyelni?

Csoportmunkában készítik el a feladatot.

Az egyes csoportok bemutatják választásukat.

A csapat egésze meghallgatja a prezentációkat és véleményezi mennyiben felelt meg egy-egy csoport döntése az egészséges táplálkozásnak.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-09-30.

Európa történeti áttekintése

  • Az Európai Gazdasági Közösség
  • Maastrichti Szerződés
  • Az Alapjogi Charta
  • Európa vezető szerepének kialakulása az elmúlt századok során.
  • Az Unió létrejöttének lépései, bővülése.

Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport

2019. október 03.

Anyag: A műmese Grimm: Holle anyó

Célok és feladatok:

  • A műmese fogalmi jellemzői- összevetésük a népmesékkel
  • Az értő, hangos olvasás gyakorlása kiválasztott részlet olvasásával
  • Önálló vázlatkészítés lépései segítséggel
  • A tanulás tanítása

Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Befogadói képességek fejlesztése: a valóság és fikció különbségének belátása
  • A mesékben előforduló magatartásformák, erkölcsi értékek felismertetése
  • Lényegkiemelés fejlesztése vázlatírás során

Konklúzió:

Mindkét csoport foglalkozása során a vázlatkészítésre helyeztem a fő hangsúlyt. Sok segítséget igényel még a lényegkiemelés, a kulcsszavak, kulcsmondatok felismerése, ezért ezt továbbra is folyamatosan gyakoroljuk.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

2019. 10. 02.

Verkehr-Közlekedés

1.Öffentliche Verkehrsmittel-Tömegközlekedés

b.Am Flughafen-A repülőtéren

A foglalkozás célja, hogy a gyerekek megismerkedjenek a légi közlekedés sajátosságaival. Fontosnak tartom ezt a témát, hiszen legtöbbjük még soha nem utazott repülőgépen, sőt még nem is járt olyan reptér közelében, ami nemzetközi légiforgalmat bonyolít le. A mai gyerekek viszont felnőttként (sőt valószínűleg már főiskolásként is) többször fognak külföldre utazni akár pihenni akár pedig tanulmányaik illetve munkájuk miatt. Ezért lényeges, hogy tanulják meg az légiközlekedéssel kapcsolatos alapvető kifejezéseket (indulás, leszállás, vám, útlevél, tranzitváró, csomagellenőrzés, kifutópálya, irányítótorony, lefoglal stb.), tudjanak információt kérni a repülőjáratok érkezéséről, indulásáról, útirányáról, folytassanak telefonbeszélgetést utazási irodával, repülőtéri információs szolgálattal. Munkaformánk a frontális munka és a csoportmunka. Feladattípusok: szógyűjtés, szókereső rejtvény, hallás utáni szövegértés (video), párbeszéd kiegészítés, képleírás. Nyelvtanilag a kérdések, az elöljáró szavak és az udvarias kérdés feltevés gyakorlására van lehetőség.

Fejlesztendő kompetenciák: szókincsfejlesztés, szóbeli szövegalkotás, nyelvhelyesség, kooperatív készség, udvarias beszéd

A téma idegen volta miatt ugyanúgy mint a „Vasút” témakörnél magyarul is meg kellett magyarázni, hogy mit jelentenek az egyes kifejezések és mik a repülővel való indulás előtti illetve a földet érés utáni teendők. A hallás utáni szövegértés (amihez most egy videót használtunk) és a képek segítettek a megértésben.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.