Heti foglalkozások 65.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-10-07

Az Európai Unió intézményei

  • Foglalkoztunk az Unió legfontosabb intézményeivel, Miniszterek Tanácsa, Európai Tanács, Európai Parlament, a Bizottság, (Európai Unió Kormánya), ezen kívül fontos Európai Uniós intézmények még a Bíróság és a Számvevőszék is.
  • Megismertük az intézmények kialakulásának történetét, időrendjét.
  • Megbeszéltük az egyes intézmények feladatköreit, működésük rendszerét.
  • Az összegyűjtött információkat végül rajzos formában csoportonként megjelenítettük.

Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport

2019. október 10.

Anyag: A verses mese-La Fontaine: A róka és a gólya

Célok és feladatok:

  • A verses mese műfaji jellemzői a korábban olvasottak felidézésével, ill. a fent kiválasztott mű alapján.
  • A vázlatkészítés további gyakorlása a tartalmi egységek megállapításával, lényegkiemeléssel
  • A kifejező, értelmező hangos olvasás gyakorlása
  • Az események különböző nézőpontból való átélésével szóbeli szövegalkotás, ill. dramatikus játék
  • A verses és prózai történetmondás különbsége

 Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Szóbeli kifejezésformák
  • Más nézőpontba való belehelyezkedés
  • Önálló szövegalkotás
  • A pontos, kifejező hangos olvasás készségének kialakítása
  • Erkölcsi ítélőképesség fejlesztése

Konklúzió:

Az első csoportnál érdekes volt a különböző szereplőkkel való azonosulás, ill. az ebből adódó helyzetek hangulata. Jó alkalom kínálkozott arra, hogy erkölcsi magatartásformákat beszéljünk át, ahol a véleményegyezések mellett ott volt a vélemények ütköztetése is.

A 2. csoport esetében a történetmesélés volt hangsúlyosabb. A közös vázlatírás után megpróbáltuk újra szöveggé formálni a történetet. Örömmel tapasztaltam, hogy egyre kevesebb segítséget igényeltek ehhez.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

2019. 10. 09.

Verkehr-Közlekedés

1.Öffentliche Verkehrsmittel-Tömegközlekedés

b.Am Flughafen II.-A repülőtéren II.

A foglalkozás célja, hogy a tanulók az előző foglalkozáson szerzett ismereteket alkalmazzák és bővítsék, gyakorolják. Kiegészítésképpen ismerkedjenek meg néhány, a légi közlekedéssel kapcsolatos foglalkozással (pilóta, stewardes, légi irányító stb.), mindezt röviden, egy-egy mondat erejéig. Munkaformánk az egyéni munka és a páros munka. Feladattípusok: keresztrejtvény, bandoló (mondatok összekötése), puzzle utáni képleírás, dominó, hibakeresés. Nyelvtanilag az eldöntendő kérdések, az elöljáró szavak, a múlt idők és a vonatkozó névmások gyakorlására van lehetőség.

Fejlesztendő kompetenciák: szókincsfejlesztés, szóbeli szövegalkotás, kreativitás, nyelvhelyesség, kooperatív készség.

A „Repülőtéren” című téma második foglalkozásán a munkatempó már nem volt olyan döcögős, mint az ezzel kapcsolatos első foglalkozáson, hiszen a gyerekeknek már volt némi háttértudása ezzel kapcsolatosan. Szépen dolgoztak a párok. Természetesen mindig a játékos feladatok nyerik el a gyerekek tetszését mint pl. a puzzle vagy a bandoló. A „B” csoport kisebb gyerekei számára nehéznek bizonyult a dominó, mert ott még az elöljáró szókat is pótolni kellett.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.