Tematikus foglalkozás – „A” komponens
2019-10.-14.
Éljünk egészségesen!
Eddigi foglalkozásainkon szerzett tudásunk felhasználásával plakátot készítettünk.
- A plakát csoportmunkában készült.
- A plakátokon az egészséges életmódra ösztönöztünk.
- Foglalkozásunk elején minden csoport más szempontot kapott.
- Így a plakátok tartalma, mondanivalója változatos, lefedi az egészséges életmód alapjának tartott alapelveket.
- A plakátok készítésénél a kifejezés lehetőségeinek tág körét adtuk eszközök használatával.
- Tisztáztuk a jó plakát ismérveit is.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
2019-10-14
Európai Uniós jelképek
- Megismertük az Uniós jelképeket.
- Az Európai Unió zászlaját.
- Az európai himnuszt.
- Az Európa-napot.
- Az EU jelmondatát.
Az európai zászló az Európai Uniót, tágabb értelemben pedig az európai egységet és identitást szimbolizálja.
Az európai zászló tizenkét aranyszínű csillagot ábrázol, amelyek kék alapon egy kört alkotnak. A csillagok az európai népek közötti egység, szolidaritás és harmónia eszményét jelképezik.
A kör az egységet jelképezi, a csillagok száma és a tagállamok száma között azonban nincs összefüggés.
Áttekintettük, megfigyeltük az Európai Uniós intézmények saját emblémáit is.
Elkészítették az uniós zászlót.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport
2019. október 17.
Anyag: A tündérmese- Tündérszép Ilona és Árgyélus királyfi
Célok és feladatok:
- A tündérmese műfaji sajátosságainak rendszerezése
- „ Mit gondolnak mások?”- feladattal a mese által megfogalmazott élethelyzetek aktualizálása
- Az élethelyzetek által felvetődött kérdések megvitatása
- A konfliktusok megoldására törekvő gondolkodás fejlesztése
- Dramatizálás
- Hangos olvasás
Fejlesztendő területek, kompetenciák:
- Dramatikus képességek fejlesztése
- A befogadói képességek fejlesztése
- Hangos olvasás technikájának fejlesztése
- A kulturált vitakészség, eszmecsere képességének kialakítása
- A szóbeli kifejezőkészség fejlesztése
Konklúzió:
Amellett, hogy az egyik legfontosabb feladat az értő olvasás biztos alapokra való helyezése, nem mellékes a szóbeli kifejezőkészség erősítése is. Ehhez hozzátartozik a vélemények , -adott esetben- a véleménykülönbségek megfelelő nyelvi formába öntése.
Úgy gondolom, hogy ezen a területen is van bőven tennivalónk. Jó dolog, hogy mindezt irodalmi művek megismerése kapcsán gyakorolhatjuk.
Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport
2019. 10. 16.
Verkehr-Közlekedés
2.Einzelverkehr-Egyéni közlekedés
Fahrt mit dem Auto; Verkehrsregel-Utazás autóval; Közlekedési szabályok
A foglalkozás célja, hogy a tanulók megismerkedjenek számukra fontos kifejezésekkel, amelyek tartalmazzák a legfontosabb iránymutatásokat a szabályos közlekedéssel kapcsolatosan. Értsék meg a jelzőtáblák utasításait, jelzéseit és tudják azt német nyelven megfogalmazni. Tudják megnevezni a különböző úttípusokat (pl.: autópálya, autóút, főútvonal stb.) és röviden határozzák meg a köztük lévő különbségeket. Képekről nevezzék meg a városi és az országúti forgalomban előforduló jármű típusokat. A német órákon tanult szóanyag felhasználásával készítsenek képleírást közlekedési helyzeteket tartalmazó képekről. Munkaformánk a frontális munka és az egyéni munka. Feladattípusok: szókereső a járművek felismeréséhez, keresztrejtvény az úttípusok meghatározásának gyakorlásához, puzzle a képleírásokhoz. Nyelvtanilag gyakorolhatók a módbeli segédigék (dürfen, sollen, müssen, möchte), az egyszerű mondatok kiemelt mondatrésszel és a melléknévragozás.
Fejlesztendő kompetenciák: emlékezet, szókincsfejlesztés, írásbeli szövegalkotás
Az „Egyéni közlekedés” című téma feldolgozása lényegesen könnyebb volt az előző foglalkozások témáihoz képest, hiszen e témakörben minden gyerek rendelkezik tapasztalatokkal. Nagyon ügyesek a gyerekeink a KRESZ terén, ami annak köszönhető, hogy tantestületünk egyik tagja rendszeresen foglalkozik tanulóinkkal ebben a témában, évente több közlekedési versenyen is részt veszünk.