Heti foglalkozások 67.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019-10.-21.

Éghajlatvédelmi világnap: október 24

Gyengül a remény arra, hogy megelőzzük a hőmérséklet 2 Celsius-fokos emelkedését. Számos tanulmány szerint az emberiség most azon az úton halad, amely a Föld hőmérsékletét 4 Celsius-fokkal fogja megemelni. És ez nem 2100-ra, hanem akár már 2050-re várható. Ez az út az emberi társadalom katasztrófájához vezet: a népesség tömeges elvándorlását a tengerparti áradások, az extrém időjárás és aszály által érintett vidékekről. Egyértelmű, hogy az északi féltekén a sarkvidék jobban melegszik, mint más régiók. Számítások szerint 2050-re Szibériában több száz kilométerrel északabbra húzódik majd az a határ, amelytől kezdve már fák is nőnek.

TARTSUK 2 CELSIUS-FOK ALATT A FELMELEGEDÉST!

VÁLTOZTASS!

Tekerd le! Kapcsold ki! Hasznosítsd újra! Sétálj! Tegyünk fogadalmat!

Hogyan óvhatjuk meg Földünk klímáját a káros hatásoktól?

Mi magunk a mindennapokban mit tehetünk?

Csoportos feladatmegoldások.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-10-21

Az európai himnusz

1972-ben az Európa Tanács választotta himnuszául Beethoven Örömódáját, majd a művet 1985-ben az EU vezetői az Európai Unió hivatalos himnuszává tették. Az európai himnusznak nincs szövege: szavak nélkül, a zene egyetemes nyelvén szól a szabadság, a béke és a szolidaritás európai eszményeiről.

Megismertük az Európai Unió himnuszának történetét.

Bemutatásra került a zeneszerző és az eredeti német vers írója.

Megismertük a vers fordítását, beszéltünk arról, hogy miről szól a költemény, a zene kifejező erejét.

Az európai himnusz nem arra hivatott, hogy az uniós országok nemzeti himnuszainak helyébe lépjen, hanem arra, hogy a tagországok által közösen vallott értékeket ünnepelje. A himnusz nemcsak az Európai Unió hivatalos rendezvényein, ünnepségein zendül fel, hanem sok más európai vonatkozású eseményen is.

Meghallgattuk a himnuszt.

Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport

2019. október 24.

Anyag: Az állatmese, csalimese, láncmese

Célok és feladatok:

  • A különböző mesefajták műfaji sajátosságainak összehasonlítása
  • A megoldásra törekvő gondolkodásmód fontossága
  • Rövid dramatizálás
  • Az erkölcsi viselkedéssel kapcsolatos normák

Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Erkölcsi érzék és empatikus képességek fejlesztése
  • Dramatikus készségek kialakítása
  • A fogalmi gondolkodás fejlesztése a mesékkel kapcsolatos fogalmak alkalmazásával
  • A hangos olvasás fejlesztése

 Konklúzió:

Mindkét foglalkozáson olyan játékokat alkalmaztam, melyek segítettek az eddig megismert mesék eseményeinek, szereplőinek felidézésében. Nagyon élvezték a gyerekek.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

2009. 10. 22.

Was würdest du gerne machen?-Mit csinálnál szívesen?

A foglalkozás célja, hogy a német órákon és a nyelvi foglalkozáson tanult, a szabadidővel kapcsolatos kifejezéseket és germanizmusokat átismételjük.  Új tartalomként megjelenik az otthoni munka és a „Mit segítek szüleimnek?” témakör. A tanulók a foglalkozás végére el tudják mondani, hogy a családtagok otthon hogyan osztják meg a teendőket. Beszélnek arról, hogy ők mit segítenek a házimunkában, illetve arról, hogy mivel töltik a szabad idejüket. Nyelvtani szempontból gyakoroljuk a módbeli segédigéket, a feltételes módot és az elöljáró szókat. Munkaforma az egyéni munka és a páros munka. Feladattípusok: ellentétpárok keresése  képek segítségével, mondatok kiegészítése, párbeszéd.

Fejlesztendő kompetenciák: emlékezet, szóbeli szövegalkotás, nyelvhelyesség, kooperatív készség

A gyerekek mindig szívesen beszélnek olyan dolgokról, ami a saját életükkel kapcsolatos, ezért élvezték ezt a témát. A szókincs felelevenítése gyorsan ment, de a feltételes mód gyakorlásával lassan haladtunk. A módbeli segédigékre mind emlékeztek, de ezeknek is újra el kellett magyaráznom a feltételes jelen idejét.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.