Heti foglalkozások 68.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019-11.-04.

A sport fontossága, több mozgás

Ki mit ért a sporton?

Irányított beszélgetés.

  • Kinek mennyire fontos a sport?
  • A családokban mennyire részesítik előnyben a sport fontosságát.
  • Szoktak-e a szülőkkel közösen sportolni?
  • Járnak-e valamilyen sportfoglalkozásra?
  • Milyen lehetőségeket látnak sportolásra szűkebb illetve tágabb környezetükben?
  • Milyen sportolási lehetőségekkel élnek a tanév során?

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-11-04

Európa-nap

A minden évben megrendezett Európa-nap (május 9.) az európai béke és egység ünnepe. Ezen a napon a történelmi jelentőségű “Schuman-nyilatkozat” évfordulóját ünnepeljük. Robert Schuman francia külügyminiszter 1950. május 9-én Párizsban olyan új politikai és gazdasági együttműködést vázolt fel Európa számára, amely lehetetlenné teszi a háborút a kontinens országai között.

Schuman új európai intézmény felállítását szorgalmazta abból a célból, hogy az összefogja és irányítsa a kontinens országainak szén- és acéltermelését. Az intézményt létrehozó szerződés aláírására egy évvel később került sor. A mai Európai Unió kialakulását a Schuman-javaslattól számítjuk.

Európa-nap az uniós intézményekben

A májusi Európa-nap alkalmából az uniós intézmények Brüsszelben és Strasbourgban megnyitják kapuikat az érdeklődők előtt. Az Európában és a világ többi részén működő helyi uniós irodák is gazdag felnőtt- és gyermekprogram-választékkal várják a látogatókat.

Évente több ezer ember vesz részt az Európa-nap alkalmából megrendezett intézménylátogatásokon, vitafórumokon és egyéb eseményeken, amelyek az Uniót hivatottak jobban megismertetni a nagyközönséggel.

A 2019. évi Európa-nap képekben megtekintése.

Beszélgetés az Európa-nap jelentőségéről.

A hallott és látott információk alapján önálló képet készítettek egy képzeletbeli utazás résztvevőjeként az Európa-napról.

Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport

2019. november 07.

Anyag: A mondat – Fajtái a beszélő szándéka szerint

Célok és feladatok:

  • Helyesejtési gyakorlatok: hangsúly, hanglejtés
  • A mondatok fajtái és a beszélő szándéka közötti kapcsolat
  • A helyes hanglejtés
  • A mondatközi és mondatvégi írásjelek tudatos használata

Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Anyanyelvi kommunikáció
  • Szövegértő képesség fejlesztése
  • Szociális kompetenciák: Másokra való odafigyelés, elfogadás képessége
  • Mondatfonetikai eszközök használata, helyesírási képesség fejlesztése

Konklúzió:

Mindkét csoporttal gyakoroltuk a mondatfajták felismerését, a helyes hanglejtéssel történő olvasását, illetve a mondatvégi, mondatközi írásjelek megfelelő alkalmazását.

Ügyesen felismerték a beszélő szándéka és a mondat fajtája közötti összefüggést.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

2019. 11. 06.

Stadtbummel-Városnézés

A foglalkozáson a gyerekek szövegfeldolgozással megismerkednek a városban található legfontosabb létesítményekkel, intézményekkel. Összehasonlítják a saját településünkön fellelhető lehetőségekkel. Kiemelik a falu és a város közti különbségeket, azok előnyeit és hátrányait. Cél, hogy megtanulják az intézmények neveit németül és, hogy tudjanak rövid meghatározást adni német nyelven azok jelentőségéről és tevékenységéről. Az előző foglalkozásokon elsajátított közlekedési ismeretek segítségével tudjanak útbaigazítást adni. Értsék meg a gyalogos közlekedéssel kapcsolatos német nyelvű utasításokat. Nyelvtani szempontból a felszólító mód udvariassági formáját (Höflichkeitsform), a melléknév fokozását, az összehasonlító mondatokat (Komparativsatz) és a vonatkozó névmásokat gyakoroljuk. Munkaforma a csoportmunka. Feladattípusok: szöveg az olvasás szövegértéshez, ellentétpárok keresése és képsorozat az összehasonlításhoz, térkép intézménynevekkel az útbaigazításhoz.

Fejlesztendő kompetenciák: emlékezet, szövegértés, szóbeli szövegalkotás, nyelvhelyesség, kooperatív készség

A „Városnézés” téma feldolgozásához jó bevezetésnek bizonyult a rövid szövegfeldolgozás, mert a csoport egy része nem volt tisztában az intézmények neveivel illetve néhánynak a tevékenységével sem. Gördülékenyen ment az összehasonlítás, nehezebbre sikerült azonban az útba igazítós feladat, mert a felszólító mód mindig gondot okoz.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.