Heti foglalkozások 70.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019-11.-18.

A higiéniai körülmények preventív hatása

A foglalkozáson megbeszéltük, hogy mit jelent, honnan ered a higiénia szó.

Ki-mit ért alatta?

Milyen környezetben használja?

A beszélgetést követően rögzítettük az alapvető higiéniás szabályokat.

Az óra végén összefoglaltuk, hogy a szabályok betartása miért fontos, mire kell fokozottabban figyelnünk a hétköznapi életünk során.

Plakátok készültek csoportonként figyelem felhívására a higiénia fontosságára.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-11-18

Az Unió nevezetességei

Az Európai Unióval kapcsolatos ismeretszerzést az Unió nevezetességeinek bemutatásával folytattuk.

Az internet és képek, gyűjtőmunka felhasználásával az Unió egyes tagállamait sorra véve megnéztük, hogy mik azok a látványosságok, melyekből egyből felismerhető egy adott tagállam.

Támaszkodtunk családi utazások során szerzett élményeikre. Földrajz és természetismeret tantárgyak berkeiből származó meglévő ismereteikre.

Kérdezz-felelek játék formájában játékos versenyt rendeztünk az Unió nevezetességeihez kapcsolódóan.

Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport

2019. november 21.

Anyag: Mondattan -A bővítmények fajtái: A határozók, a határozói szószerkezetek

Célok és feladatok:

  • Mondatbővítés határozókkal
  • A mondatelemzés gyakorlása- ágrajz
  • Az ismeretek táblázatba rendezése

Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Gondolkodási kompetenciák: Oksági gondolkodás, kombinatív képesség
  • Anyanyelvi kompetencia: Helyes nyelvhasználat
  • Normatív kompetencia: Szabálykövető, szabályalkotó képesség

Konklúzió:

A mondatszerkezet rajzon történő ábrázolása több gyakorlást igényelt. Az oksági viszonyok felismerése nehezítette a relációs viszonyok megjelenítését.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

2019. 11. 20.

Charakterisierung-Jellemzés

1.Innere Eigenschaften, Charakterzüge-Külső tulajdonságok, jellemvonások

A foglalkozás célja, hogy a gyerekek röviden be tudjanak mutatkozni, de nem a hagyományos értelemben, hanem tudják jellemezni önmagukat illetve társaikat vagy egy irodalmi szereplőt, és tudják röviden megindokolni véleményüket. Bővítsék szókincsüket melléknevekkel és ellentétpárokkal. Elevenítsék fel irodalmi ismereteiket az állatokról, melyeket emberi tulajdonságokkal ruháztak fel a fabulák szerzői (Esopus, LaFontaine). Nyelvtani szempontból gyakorolják a melléknévragozást, a birtokos névmásokat, az okhatározói mellékmondatot (Kausalsatz). Munkaformák: egyéni munka, csoportmunka. Feladattípusok: szókereső a jellemvonások összegyűjtéséhez, bandoló a pozitív és negatív tulajdonságok párba állításához, képek állatokról emberi tulajdonságok megindoklásához, a csoportok egy-egy tagjának önálló bemutatása.

Fejlesztendő kompetenciák: szókincs fejlesztés, szóbeli szövegalkotás, nyelvhelyesség, helyes kiejtés, kreativitás, kooperatív készség

A tanulóknak gördülékenyen ment az első három feladat, annak ellenére, hogy a jellemzés mindig nagyon nehéz. A gyerekek szókincsében még magyarul sem szerepelnek árnyaltabb kifejezések a jellemvonások leírására, holott ezeket irodalom órán rendszeresen előveszik. Az állati tulajdonságok nagy segítségükre voltak az emberi tulajdonságok meghatározásához, de az indoklás, még így sem ment könnyen.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.