Heti foglalkozások 69.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019-11.-11.

Testgyakorlatok, testnevelés

A gyerekek a minden napos testnevelés bevezetésével napi szinten részesülnek a testnevelés órákon különböző testgyakorlatokban. A testnevelés fontosságát megbeszéltük.

Mozgásunk kapcsán felidéztük meglévő ismereteinket.

Mi teszi lehetővé?

Mi az izmok feladata?

Mivel erősíthetjük izmainkat?

Miért van szükség sportolás előtt bemelegítésre?

Milyen betegségek megelőzésében segít a rendszeres testmozgás?

Összeszámolták hány órát töltenek hetente testmozgással.

Utánanéztünk, hogy miért nem szabad a nagyobb tömegű izmok érdekében különféle gyógyszereket, vagy más készítményeket szedni.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-11-11

Az EU jelmondata

Az Unió jelmondata: „Egyesülve a sokféleségben”, amely 2000 óta használatos.

A jelmondat egyrészt a béke és a jólét megteremtése érdekében létrehozott Európai Unióra, másrészt a kontinenst gazdagító kulturális, nyelvi és hagyománybeli sokszínűségére utal.

A különféle európai nyelveken készült plakátok megtekintése, amelyeken szerepel e jelmondat.

A jelmondatokat az EU hivatalos nyelvein a kapcsolódó plakátokkal együtt tetszési index alapján sorrendbe állítottuk. Megbeszéltük ki miért hozta döntését. Szerintük melyik plakát a legkifejezőbb?

Saját plakátterveket készítettek a magyar nyelvű jelmondattal.

Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport

2019. november 14.

Anyag: Mondattan –Az egyszerű mondat szerkezete. Az alany és az állítmány.

 Célok és feladatok:               

  • A mondatrészek és szerkezetek
  • Az alárendelő szószerkezet, alaptag, bővítmény felismerése
  • Mondatelemzési algoritmus gyakorlása
  • Az alany és az állítmány szófaja, egyeztetése
  • Szólások, közmondások szerepe a kommunikációban

Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Anyanyelvi kommunikáció: pontos, helyes nyelvhasználat, helyesírás
  • Kognitív kompetencia: elemző, összehasonlító képesség
  • Hatékony önálló tanulás; Ismeretek, képességek kreatív alkalmazása

Konklúzió:

Az első csoportban a kezdeti nehézségek után gördülékenyen ment az alany, állítmány felismerése.

A második csoportban a szólások, közmondások példamondatként való alkalmazásánál azt tapasztaltam, hogy hiányosak e téren ismereteik.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

2019. 11. 13.

Charakterisierung – Jellemzés

1. Äußere Eigenschaften – Külső tulajdonságok

A foglalkozáson a gyerekek átismételik a német órákon tanult szóanyagot a testrészekkel kapcsolatban és az ehhez kapcsolódó mellékneveket. Szövegfeldolgozással vezetjük be a témát. A szöveg segíti a gyerekeket abban, hogy milyen adatokra van szükség a külső tulajdonságok meghatározásához. Célom, hogy a két csoportban lévő tanulók tudjanak elég pontos személyleírást adni ahhoz, hogy annak alapján fel lehessen ismerni egy általunk ismert személyt pl.: osztálytársat, tanárt vagy híres embert. Nyelvtanilag a melléknév fokozás, összehasonlítás, és a melléknév ragozás gyakorlására van lehetőség. Munkaformák: egyéni munka és páros munka. Feladattípusok: szöveg a szövegfeldolgozáshoz, képek a testrészekhez és a külső tulajdonságok meghatározásához.

Fejlesztendő kompetenciák: szövegértés, nyelvhelyesség, helyes kiejtés, kreativitás, kooperatív készség

A gyerekek nagyon élvezték, hogy vicces képekről kellett személyleírást készíteniük, illetve egymás leírásai alapján képeket felismerniük. Jól emlékeztek még az előző foglalkozásokon begyakorolt melléknév fokozásokra és összehasonlító mondatokra is. Szívesen és lelkesen dolgozott mindkét csoport a foglalkozásokon.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.