Tematikus foglalkozás – „A” komponens
2019-12.-02.
Fogápolás, szánk egészsége
Ezen a foglalkozáson összetett módon, több irányból jártuk körbe az egészséges mosoly fontosságát. Beszélgettünk saját szájápolási szokásaikról.
- belső motiváció és kedv kialakítása a rendszeres és megfelelő fogápolás iránt
- a fogápolással, szájhigiéniával való ismerkedés
- a test és a száj higiéniájának megőrzése
- egészséges fogsor a helyes hangképzés feltétele
- a fognak, mint hangképző szervnek a tudatosítása
- a fogazattal, fogtípusokkal való ismeretek átadása
- helyes fogmosási technika megismertetése
- fogápoláshoz szükséges teendők, továbbá eszközök megismertetése
- rendszeres fogmosásra nevelés
- önállóságra nevelés
- a fogbetegségek kialakulásának megelőzése, a prevenció fontosságának hangsúlyozása
- egészséges táplálékok, egészséges italok a fog megőrzése érdekében
- a helyes táplálkozás megismertetése
- a rendszeres fogorvosi szűrés fontosságára felhívni a figyelmet
A foglalkozás második felében csoportmunkával plakátot készítettek a helyes fogápolásról.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
2019-12-02
Játékok az Unióban
Az Európai Unió hivatalos oldalához fordultunk:
https://europa.eu/european-union/index_hu
A hivatalos oldalon található játékokat ismertük meg.
https://europa.eu/learning-corner/home_hu: A Tanulósarokban igyekeztünk a játékok vonatkozásában kipróbálni a számunkra kedvezőket.
Sokféle, különböző életkorú gyerekeknek ajánlott, érdekes játékokat találtunk.
Kvíz, földrajzi felfedező, memória az uniós tagok zászlóiból.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport
2019. december 05.
Anyag: Mondattan- A bővítmények: A jelzős szerkezetek
A mennyiségjelzők, a birtokos jelzők, az értelmező jelzők és szerkezetek
Célok és feladatok:
- A mennyiségjelző szerepe a különböző műfajú szövegekben
- Tapasztalatok táblázatba rendezése
- Szólások, közmondások értelmezése
- A számnevek helyesírása
- A birtokos jelző és a részeshatározó megkülönböztetése
- Mondatelemzés
Fejlesztési területek, kompetenciák:
- Anyanyelvi kompetenciák: helyesírási képesség intenzív fejlesztése.
- A helyes nyelvhasználat
- Tanulási kompetenciák: Az ismeretek alkalmazása
- Gondolkodási kompetenciák: Logikai, rendszerező képesség
Konklúzió:
Úgy tapasztaltam, hogy a számnevek helyesírása még mindig gyakorlást igényel. A szabályok felidézése, az ismeretek táblázatba rendezése több gyereknél jelentett segítséget. A birtokos jelző és a részeshatározó megkülönböztetése néhány gyakorlati példa után már sikeres volt. Mindkét csoport munkája eredményesnek mondható.
Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport
2019. 12. 04.
Weihnachtsfestkreis-Karácsonyi ünnepkör
2. Barbaratag-Borbála nap
A foglalkozás célja, hogy a tanulók képet kapjanak a ma már kevéssé ismert karácsony előtti jeles naphoz, a Borbála naphoz kapcsolódó egykori népszokásokról és azok eredetéről. Ismerjék meg Szent Borbála történetét és képek alapján 5-6 mondatban tudjanak róla beszélni német nyelven. Emellett egy német dal tanulásával készülünk a Mikulás ünnepségre. Nyelvtani szempontból lehetőség nyílik a múlt idő, az elöljárószavak és az alárendelő összetett mondatok gyakorlására. Munkaformák: frontális magyarázat, csoportmunka. Feladattípusok: frontális magyarázat PPT segítségével, hiányos szöveg, 8 képből álló képregény Szent Borbála történetének feldolgozásához, zenehallgatás a daltanuláshoz.
Fejlesztendő kompetenciák: hallás utáni szövegértés, szóbeli szövegalkotás, helyes kiejtés
A gyerekeknek nagyon tetszett Szent Borbála története, annak ellenére, hogy még eddig nem hallottak róla. Gyorsan sikerült elsajátítaniuk a történet meséléséhez szükséges kifejezéseket és csoport munkában ügyesen feldolgozták a képregényszerű történetet. Nagy örömmel tanulták a gyermekdalt Mikulás napra.